در راستای ارتقای سطح ایمنی صورت گرفت؛

ترمیم بخشی از خطوط ریلی راه آهن قم

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۹:۵۸:۱۰
کد خبر: ۶۶۴۳۳۷
ترمیم بخشی از خطوط ریلی راه آهن قم
مدیر کل راه آهن قم از تعویض و تعمیر بخشی از خطوط ریلی استان با هدف ارتقای سطح ایمنی در مناطق حادثه خیز با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم محسن اعتماد در این خصوص گفت: در راستای ارتقای سطح ایمنی و حذف نقاط حادثه خیز خطوط ریلی،تعویض و روسازی خط آهن در منطقه ماسه گیر خطوط نودژ- گارمانوری به طول 500 متر انجام شد.

وی هدف از انجام  این پروژه را رفع نقاط حادثه خیز و ارتقای ایمنی دانست و خاطر نشان ساخت: خطوط ریلی که در این منطقه وجود داشتند به دلیل مدفون شدن در زیر ماسه دچار فرسودگی ادوات ریلی شده بود که با تعویض و روسازی این نقطه مهم و حساس از بروز حوادث جلو گیری گردید.

وی ادامه داد: در خطوط مذکور که از مدتها پیش از تراورسهای فلزی استفاده شده بود و  به دلیل  مدفون بودن در زیر ماسه  و رطوبت  باعث فرسودگی مضاعف  شده بودند  ، به طول 500 متر از کوپلاژ با تراورسهای بتنی  مسلح و پیش تنیده  استفاده شد.

مدیر کل راه آهن قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت :یکی از راههای ارتقای سطح ایمنی شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز است که این اداره کل همواره بر این مقوله کوشش کرده تا سفر ایمن و راحتی را برای مسافران ایجاد نماید.

مهندس اعتماد با اشاره به شناسایی و رفع گلوگاههای حادثه خیز خطوط ریلی استان قم بیان کرد: ایمنی و پیشگیری از وقوع حوادث از جمله مقولاتی است که نیاز به اندیشه، طراحی و برنامه ‌ریزی دارد و هدف از انجام  این قبیل پروژه ها، پیشگیری و کنترل سوانح و حوادث و بهبود شرایط ایمنی بوده و رسیدن به این مهم مستلزم همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان  است.

شایان ذکر است تراورس های بتنی با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا در کشور تولید و در اکثر خطوط راه آهن کشور مورد استفاده قرار می گیرند تروارسهای مذکور از  مقاومت فوق العاده ای در برابر رطوبت و شنهای روان برخوردار بوده و طول عمری به مراتب بیشتر از تراورسهای چوبی و فلزی د ارند و در روانی سیر و حرکت قطارهای باری و مسافری نقش عمده ای دارند در نقاطی که خطوط تعویض و یا به تروارس بتونی  مجهز میشوند عمدتا باعث افزایش سرعت ، ارتقای ایمنی و کاهش ارتعاشات عرضی و طولی قطار ها میشوند.

 

نظر شما