مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

وضعیت منابع تأمین آب استان بحرانی است

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۳:۲۷:۴۲
کد خبر: ۶۶۵۷۱۸
وضعیت منابع تأمین آب استان بحرانی است
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تاکید بر اینکه شرایط منابع تأمین آب استان بحرانی است، بر لزوم اجرای قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب در راستای مدیریت مصرف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر علی جان صادق پور در جلسه شورای حفاظت آب استان که به ریاست استاندار قم برگزار شد به تشریح  قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور پرداخت و اظهار داشت: این قانون دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و به منظور مدیریت مصرف آب، وظایفی را برای دستگاه‌های مختلف تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه در این قانون برای هفت وزارتخانه و سازمان‌های ملی استاندارد ایران، صداوسیما و برنامه‌وبودجه کشور وظایفی مشخص شده است، تاکید کرد: بر اساس این قانون سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و سایر رسانه‌های دولتی مکلف شده‌اند با هماهنگی وزارت نیرو برنامه‌هایی در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب ، تولید و به صورت رایگان پخش و اشاعه کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: طبق قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب، وزارت آموزش‌وپرورش نیز موظف است با همکاری وزارت نیرو، آموزش نحوه مصرف بهینه آب را در تدوین کتب درسی و برنامه‌های آموزشی و پرورشی به کار گیرد.

وی همچنین به وظایف شرکت‌های آب و فاضلاب در این قانون اشاره کرد و گفت: به شرکت‌های آب و فاضلاب اجازه شده تجهیزات کاهنده مصرف را در اختیار مشترکان متقاضی اعم از خانگی و غیر خانگی قرار دهند و هزینه مربوط را با درج در قبوض آب بهاء به صورت اقساط دوساله دریافت کنند.

دکتر صادق پور، توجه به پساب فاضلاب و بازچرخانی آن با هدف آزادسازی منابع آبی را از دیگر تأکیدات این قانون برشمرد و ابراز داشت: تمام هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مجتمع‌های مسکونی و... در صورتی که از سامانه‌های بازچرخانی آب و پساب استفاده نمایند، مشمول دریافت مشوق‌ها و تخفیفات وزارت نیرو می‌شوند.

وی در ادامه به تشریح برخی از اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان در راستای این قانون پرداخت و اظهار داشت: از ضروریات توسعه پایدار شهر، توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و اجرای قانون و آئین‌نامه مربوط است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، شرایط تأمین آب استان قم را بحرانی دانست و در این راستا بازچرخانی آب و استفاده از پساب را ضروری ارزیابی کرد و گفت:  برای تدوین و رعایت ضوابط الزام‌آور استفاده از آب خاکستری و جمع‌آوری و هدایت باران و آب‌های سطحی در مجتمع‌ها و مراکز بزرگ و سطح شهر، نیاز به همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل راه و شهرسازی و شورای شهر و شهرداری داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز