آیین تجلیل از پرستاران استان برگزار شد

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۰۹:۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۶۷۰۹۳
آیین تجلیل از پرستاران استان برگزار شد
همزمان با روز پرستار آیین تجلیل از پرستاران برگزار و پرستاران نمونه تجلیل شدند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از قم، این مراسم با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، رئیس شورای اسلامی شهر قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و معاونین و جامعه پرستاری استان برگزار شد.

دکتر محمود پرهام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت روز پرستار گفت: تعداد پرستاران گروه پرستاری شاغل مرکز آموزشی درمانی استان 1600 نفر وتعداد تخت های فعال مراکز آموزشی درمانی 1584 نفر است.

وی بیان داشت: درصد اشغال تخت در برخی مراکز بالای 85/0 و نسبت  تعداد  پرستار به تخت 1/1 دهم است که با میانگین 5/1 فاصله زیادی دارد.

دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این مراسم با بیان اینکه 2500 پرستار در حوزه دولتی و غیردولتی در قم فعالیت می‌کنند بیان داشت: با تمامی مشکلاتی که در عرصه کار پرستاری وجود دارد اما پرستاران با عشق در راستای خدمات رسانی گام برداشته و اجازه نمی‌دهند کوچکترین خدشه ای ایجاد شود.

دکتر ایرانی خواه گفت: در این روز علاوه بر تبریک و تکریم از جایگاه پرستاران، باید مسائل صنفی و انتظارات جامعه فهیم پرستاری نیز بررسی شود که از این رو باید مسائل به صورت درون خانوادگی مطرح و برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ما همواره صدای شما را به گوش مسئولان رسانده‌ایم و از مسئولان استانی و ملی می خواهیم که در رفع مشکلات جامعه پرستاری کوشیده تا این جامعه فرهیخته بتوانند با آرامش در التیام بخشیدن به بیماران تلاش داشته باشند.

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز بیان داشت: پرستاران سربازان عرصه سلامت هستند که با تلاش و کوشش در راستای خدمات رسانی به مردم گام بر می دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: مشکلات جامعه پرستاری را به خوبی می دانیم و گزارش هایی نیز ارسال شده که امیدواریم در اسرع وقت برطرف شود.

جمالی با بیان اینکه باید روحیه مطالبه گری در چارچوب صحیح گسترش یابد گفت: حفظ کرامت انسانی و رسیدگی به معیشت امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید مسئولان امر در رفع مشکلات جامعه پرستاری بکوشند.

وی گفت: دولت باید عدالت نسبی را محقق کند و در راستای پرداخت حق و حقوق پرستاران اهتمام ورزد که البته در این زمینه برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

عزت الله براتی مدیر دفتر پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این مراسم گفت: میانگین نسبت پرستار به تخت در قم 1.1 تا 1.2 است، در حالی که بر اساس میانگین کشوری این نسبت باید بین 1.5 تا 1.7 در بخش های عادی و ویژه بیمارستانی افزایش یابد.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به کمبود نیروی پرستار در قم، خاطرنشان کرد: کمبود موجود را پرستاران در قالب اضافه کاری و شیفت پوشش می دهند تا خللی در ارائه خدمت رسانی به همشهریان ایجاد نشود.

همچنین در این مراسم علی اکبر قربانی رئیس سازمان نظام پرستاری استان قم نیز به ارائه برخی مشکلات در حوزه پرستاری پرداخت و خواستار رفع آنها شد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از 72 نفر از پرستاران نمونه استان با اهدا لوح و جوائزی تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز