آیت‌الله سبحانی مطرح کرد

جلوگیری از تعطیلی زمستانی برخی مدارس حوزه

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۲:۰۷:۴۲
کد خبر: ۶۶۷۲۲۰
جلوگیری از تعطیلی زمستانی برخی مدارس حوزه
یکی از مراجع تقلید گفت: باید برای آیندگان استاد تربیت شود و برای حفظ آیین تشیع استوانه‌های علمی تهیه کنیم همین طوری که گذشتگان شخصیت‌هایی را تربیت کردند که قوام حوزه هستند. بر ما لازم است علاوه بر اینکه خود درس می‌خوانیم برای آینده نیز پایه علمی تهیه کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام حسن(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار فرزندان حضرت ابوالفضل(ع)، حسین و خاندان بنی هاشم را جمع کردند تا به نصیحت در زمینه تحصیل علم بپردازند بنابراین بزرگترین تکلیف تحصیل است.

وی خاطرنشان کرد: باید برای آیندگان استاد تربیت و برای حفظ آیین تشیع استوانه‌های علمی تهیه کنیم همین طوری که گذشتگان شخصیت‌هایی را تربیت کردند که قوام حوزه هستند بر ما لازم است علاوه بر اینکه خود درس می‌خوانیم برای آینده نیز پایه علمی تهیه کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اصل وظیفه در حوزه علمیه درس خواندن، تدریس، نگارش و تحصیل علم است گفت: برخی اوقات مشاهده می‌شود  مدارسی را اوایل زمستان تعطیل می‌کنند و طلاب را به مشهد می‌فرستند. در هنگام تحصیل نباید طلبه را به مسافرت فرستاد تا بتواند فکرش را متمرکز کند و درس بخواند.

وی از شورای مدیریت خواستار شد: از سفرهای زمستانی به عنوان مشهد یا غیر مشهد یا تعطیل کردن زمستانی مدارس جلوگیری کند. تعطیلات فراوانی مانند عید نوروز وجود دارد در حالی که کار اصلی حوزه تربیت و تهذیب است تا برای آیندگان استاد و مرجع تربیت کند.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: هر تعطیلی در طول ایام درس ضربه به تحصیل می‌زند زیرا علم هنوز به اندازه نهال است و  نهال را نباید رها کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز