وزیر نیرو در دیدار آیت الله علوی گرگانی مطرح کرد؛

امکان کاهش یک سوم مصرف منابع بدون لطمه به مردم

۱۳۹۶/۱۱/۰۶ - ۰۹:۴۱:۱۹
کد خبر: ۶۶۷۹۳۰
امکان کاهش یک سوم مصرف منابع بدون لطمه به مردم
وزیر نیرو گفت: جوامع پیشرفته دنیا با وجود اینکه ده‌ها برابر کشور ما بارش باران وجود دارد مصرف منطقی‌تری نسبت به کشور ما دارند و ما با همین شرایط می‌توانیم یک سوم مصرف را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رضا اردکانیان در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی، با اشاره به کمبود منابع آبی در کشور اظهار کرد: سالیان زیادی است که گرفتار خشکسالی هستیم اما امیدواریم لطف خداوند شامل حال مردم شده و مردم نیز در مصرف مراعات کرده و با همکاری بتوانیم امسال و سال‌های آینده را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به شرایط تامین برق در کشور گفت: برق هم وابستگی زیادی به منابع آبی دارد و با توجه به کاهش حجم آب سدها در تولید برق با محدودیت‌هایی روبه رو خواهیم بود و این مساله نیازمند صرفه‌جویی در مصرف آب و انتخاب الگوی مناسب مصرف هستیم تا مشکل حادی در کشور نداشته باشیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه جامعه ما در بخش‌های مختلف خوش‌مصرف نیست تصریح کرد: در جوامع پیشرفته دنیا با وجود اینکه ده‌ها برابر کشور ما بارش باران وجود دارد مصرف منطقی‌تری نسبت به کشور ما دارند و ما با همین شرایط می‌توانیم یک سوم مصرف را کاهش دهیم بدون اینکه به رفاه جامعه لطمه‌ای وارد شود.

نظر شما