معاون شهردار قم:

نهضت آسفالت تا رفع مشکل روسازی تمام معابر شهر قم ادامه می‌یابد

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۱۱:۲۵:۴۵
کد خبر: ۶۷۰۰۵۹
نهضت آسفالت تا رفع مشکل روسازی تمام معابر شهر قم ادامه می‌یابد
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: نهضت آسفالت تا رفع مشکل روسازی تمام معابر شهر ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا قاری قرآن یکی از خدمات شاخص شهرداری قم که همواره مورد مطالبه شهروندان است را موضوع ترمیم و بازسازی آسفالت معابر و شوارع اعلام کرد و گفت: معدل وضعیت موجود آسفالت در شهر قم در مجموعه شهر زیر 10 از 20 است و برای رسیدن به یک نقطه تعادل قابل پیش‌بینی، با توجه با ظرفیت تولید و توزیع در شهر و نیاز مناطق شهری به یک بازه 5 ساله نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه در سال 93 حدود 130 هزار تن اسفالت در سطح شهر توزیع شده است افزود: در سال 94 به حجمی معادل  150 هزار تن رسیدیم و در سال 95 تا رقم 250 هزار تن افزایش داشتیم اما حداقل به 300 هزار تن در سال نیازمندیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: زیرساخت‌های لازم برای آسفالت انجام شده و کارخانه آسفالت تجهیز شده که ازجمله استفاده  از سوخت گاز در مجموعه کارخانه بود. همچنین تجهیز اکیپ بخش آسفالت در شهر به دستگاه‌های جدید نیز صورت گرفته و یک مجموعه نو و جدید که لازم بود خریداری شده است.

قاری قرآن درباره شناسایی معابر اولویت دار نیز گفت: برای این کار تیمی نظارتی انتخاب شده است. چون آسفالت شامل چند بخش است، اولویت اول معابر اصلی و شوارع و خیابان‌های درجه یک شهر را پوشش می‌دهد و این معابر کنترل می‌شوند و با دستگاه‌های مجهز آسفالت می‌شوند.

وی اضافه کرد: بخشی هم آسفالت داخل مناطق است که در کوچه‌ها توزیع می‌شوند و این بخش بیشتر برای مردم ملموس هستند و در اغلب مناطق اکثر معابر فرعی دچار کمبود آسفالت و یا اسفالت باکیفیت بسیار بدی هستند.

معاون شهردار قم خاطرنشان کرد: همچنین یک برنامه ریزی هم انجام شده  که بخشی از آسفالت سالانه مخصوص مناطق و معابر فرعی شود و با توجه به شاخص‌هایی که از قبل تعیین و شناسنامه دار شده برنامه ریزی‌هایی انجام و توزیع اسفالت انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز