برگزاری ویژه برنامه های دهه مبارک فجر در ۱۰ مسجد شاخص قم

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۱۴:۲۲:۳۶
کد خبر: ۶۷۰۲۵۸
برگزاری ویژه برنامه های دهه مبارک فجر در ۱۰ مسجد شاخص قم
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قم با تاکید بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوه تر جشن های دهه مبارک فجر، گفت: مجموعه برنامه های «10 مسجد 10 مجلس فاخر» به همت کمیته امور مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر در 10 مسجد شاخص قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام سعید روحانی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: شعار این سلسله برنامه ها «مسجد، کانون انقلاب اسلامی است»، که در آن سخنرانان کشوری سخنرانی خواهند کرد.

وی افزود: مساجد شهید مصطفی خمینی در 30 متری هنرستان، طفلان مسلم در نیروگاه، امام صادق(ع) در شهرک صادقیه، انصارالحسین(ع) در میدان آزادگان، زینب کبری(س) در بلوار شهید نواب صفوی، تولیت در 45 متری صدوق و حضرت ابوالفضل(ع) در خیابان امامزاده ابراهیم از جمله 10 مسجد محل برگزاری این برنامه ها به شمار می آید.

مسئول کمیته امور مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر در ادامه، اعضای این کمیته را متشکل از شوراهای سیاست گذاری امامان جمعه و جماعت، اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نیروی مقاومت بسیج، صدا و سیما و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ذکر کرد و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و ستاد اقامه نماز در هر کدام از مساجد یاد شده از نیروهای شاخص و نمونه خود مانند مسئول کانون های فرهنگی هنری، امام جماعت، هیات امنا، خادم و نماز یاوران تجلیل می کنند.

وی ادامه داد: برپایی هفت ایستگاه فرهنگی با مقوله های نوجوانان و جوانان و مشاوره و پرسمان انقلاب در مسیر راهپیمایی 22 بهمن، دومین برنامه این کمیته است که در آن دستگاه های مختلف حضور خواهد داشت، اما عمده برنامه ها برای کانون های فرهنگی هنری مساجد و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری است.

روحانی همچنین تجلیل از خانواده معظم شهیدان را سومین برنامه کمیته امور مساجد برای دهه فجر ذکر کرد و افزود: 328 کانون فرهنگی هنری مساجد قم در این طرح فعالیت دارند و طی آن با مراجعه به منازل خانواده شهدای خاص یعنی آنهایی که هم خانواده شهید جنگ تحمیلی و هم خانواده شهید مدافع حرم محسوب می شوند، بازدید به عمل می آورند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه هایی که این دبیرخانه به تنهایی برگزار کننده آن است، برگزاری جشنواره ورزشی در 13 رشته ویژه بانوان و مردان را از جمله این برنامه ها برشمرد و گفت: به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از 39 مسجد در 39 محله محروم قم حمایت های لازم انجام شده تا بهترین برنامه های فرهنگی را در این ایام ارایه دهند.

وی با اشاره به برپایی محفل انس با قرآن در روز چهارشنبه هجدهم بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در بیت حضرت امام(ره) افزود: با توجه به تقارن دهه فجر با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مسابقه آینه فضائل 40 درس از زندگانی آن بانوی گرامی اسلام نیز از برنامه های اختصاصی کانون های فرهنگی هنری مساجد قم در این ایام الله دهه فجر است.

روحانی با اشاره به تدارک مسابقه فجرآذین با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد و صدا و سیمای مرکز قم، افزود: در این مسابقه هر کس می تواند با آذین بندی کوچه و محله خود و ارسال تصاویر آن به صدا و سیمای مرکز قم شرکت کند و از صاحبان برترین تصاویر تجلیل می شود.

وی همچنین همایش «نقش بانوان انقلاب اسلامی در نهضت جهانی حضرت مهدی (عج)» را مهمترین بخش از برنامه های کانون های فرهنگی هنر در دهه فجر دانست و افزود: در این همایش که ساعت 9 روز پنجشنبه 19 بهمن ماه جاری در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می شود، از خانواده شهدای حرم تجلیل خواهد شد.

روحانی در پایان با اشاره به فعالیت 580 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان قم افزود: از این تعداد 400 کانون با دبیرخانه تفاهم نامه منعقد کردند و 238 مورد از آنها نیز از حمایت های مادی و معنوی ما برای برگزاری آیین های دهه فجر برخوردار هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز