مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خبر داد

زمین ساحلی مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم در قم به بهره برداری می رسد

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۱۳:۵۰:۴۳
کد خبر: ۶۷۲۵۷۹
زمین ساحلی مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم در قم به بهره برداری می رسد
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از افتتاح زمین ساحلی در مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم واقع پردیسان در دهه فجر با اعتبار 262 میلیون تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن عابدی امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام خمینی(ره) اظهار کرد: مانند سنوات گذشته اداره‌کل ورزش و جوانان برنامه‌های خود را از دهم بهمن آغاز کرده و بیش از 100 برنامه ورزشی و فرهنگی در هیأت‌های ورزشی و حوزه‌های مختلف دیگر در این دهه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن با حضور جامعه ورزش و پیشکسوتان، ورزشکاران، مربیان و... صورت می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان  استان قم با اشاره به برگزاری المپیاد ورزش همگانی با شرکت بیش از 5 هزار نفر و مشارکت دستگاه‌های مرتبط با ورزش با شعار همه برنده‌ایم در هشت رشته ورزشی ویژه بانوان و آقایان و رده های سنی مختلف گفت: این المپیاد توسعه و تعمیق ورزش همگانی و هماهنگی فعالیت‌های تربیت بدنی، حضور حداکثری افراد جامعه در فعالیت‌های ورزشی، ارتقای سطح سلامت و نشاط افراد جامعه، توسعه و ترویج ویژگی‌های اخلاقی و تشویق جامعه به شرکت در ورزش با محوریت هیأت ورزش‌های همگانی را پیگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: این المپیاد ورزشی در 10 روستای قم برگزار می‌شود و همچنین برگزاری جلساتی با بخشداران در دستور کار است و کارهای ابتدایی انجام شده تا المپیاد به خوبی برگزار شود.

عابدی برگزاری هفت همایش کوهنوردی ویژه عموم مردم در ارتفاعات، بیش از 40 برنامه فرهنگی و ورزشی در روستاها و شهرهای تابعه، نشست هم‌اندیشی جوانان و مسؤولان سمن‌ها، آشنایی جوانان با تاریخ معاصر و انقلاب در قالب اردوهای آموزشی و بازدید از موزه عبرت و کاخ سعد آباد و حضور در حسینیه جماران را از دیگر برنامه‌های ویژه دهه فجر ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: غبارروبی مزار شهدا با حضور ورزشکاران صورت می‌گیرد و همایش تقویت کارکردهای تربیتی مربیان باشگاه‌های ورزشی و برنامه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف با موضوع انقلاب و تاریخ انقلاب نیز در دستور کار است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد:‌ بیش از 80 برنامه ورزشی و مسابقات چند جانبه هیأت‌های ورزشی در سطح شهر، روستاها و بخش‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به احداث خانه ورزش روستایی در سطح روستاهای استان گفت: اکثر این برنامه‌ها در مجموعه‌های خانه‌های ورزش روستایی برگزار می‌شود که از موفقیت‌های ورزش استان است که زمینه فعالیت ورزشی برای نوجوانان و جوانان روستایی فراهم شده است.

عابدی از افتتاحیه زمین ساحلی در مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم واقع پردیسان در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: با اعتبار 262 میلیون تومان زمین ساحلی پردیسان تکمیل شده که رشته‌های مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمین چمن مصنوعی روستای خورآباد از دیگر پروژه‌های ورزشی ویژه دهه فجر است و همچنین سالن ورزشی چند منظوره در شهر قائم با مشارکت بخش خصوصی از طریق ماده 27 به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: اداره در استفاده از ظرفیت ماده 27 توانسته موفق عمل کند و مشارکت بخش خصوصی را شاهد باشد و با تمام تنگناها، مسائل و مشکلات در مسیر راه با تلاش و فعالیت همکاران چهار پروژه ورزشی که تعطیل بود که نمونه آن استخر ورزشی تختی است؛ با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه قم دومین استان در سطح کشور است که توانسته از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند گفت: مجموعه‌های ورزشی نیمه کاره در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته می‌شود تا با مشارکت بخش خصوصی به پایان برسد.

عابدی خاطرنشان کرد: مجموعه ورزشی پیامبر اعظم از محل اعتبارات سفر رهبری از سال 93 آغاز شده که دارای یک سالن ورزش‌های باستانی، استخر شنا و سالن ورزشی چند منظوره است که امیدواریم به زودی افتتاح شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات در دستور کار گفت: تکمیل سالن ورزشی روستای طایقان نیز صورت می‌گیرد که پنج تا 6 سال نیمه‌کاره رها شده بود و امسال اعتباراتی در نظر گرفته شده تا تکمیل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد: احداث خانه جوان در سطح استان برای نخستین بار پیش‌بینی شده تا در شهر قم و بخش‌های استان افتتاح شود تا فعالیت‌های فرهنگی، معنوی و ورزشی در خانه جوان برگزار شود.

وی یادآور شد:‌ بازسازی مجموعه ورزشی شهید حیدریان از دیگر پروژه‌ها است مبلغی به این منظور اختصاص داده شده تا بازسازی مجموعه شهید حیدریان آغاز شود و همچنین احداث جاده تندرستی برای نخستین بار در استان پیگیری می‌شود.

عابدی از پیگیری برای تشکیل انجمن خیران ورزش یار خبر داد و افزود: استاندار قم پیگیر هستند تا انجمن خیران ورزش یار را تشکیل دهیم و به این منظور بخشی از خیران حوزه‌های مختلف شناسایی و دعوت شوند تا ورزش استان را کمک کنند و در بحث زیرساخت‌ها، پروژه‌ها و تیم‌های موفق در سطح استان و کشور شاهد  پویایی این انجمن و خیران ورزش یار باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز