ابتکار:

تلاش دولت برای توانمندسازی بانوان

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۵:۰۳:۴۱
کد خبر: ۶۷۳۳۵۴
تلاش دولت برای توانمندسازی بانوان
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت دوازدهم با اجرای سیاست هایی درصدد بسترسازی فرصت هایی برابر جهت اشتغال در جامعه به خصوص برای بانوان تحصیلکرده و زنان سرپرست خانوار که جویای کار هستند، است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، معصومه ابتکار در بازدید از مجموعه علمی و فرهنگی یاقوت کویر قم با اشاره به حمایت های دولت تدبیر و امید در خصوص اعطای تسهیلات و اشتغال فراگیر افزود: این معاونت از ابتدا در جریان شکل گیری آیین نامه ها و فرایندهای اشتغال فراگیر بوده است تا سهم زنان را در اشتغال افزایش دهد.

وی بیان داشت: در اعطای تسهیلات اشتغال مشکلاتی از جمله سخت گیری در خصوص ضمانت های بانکی وجود دارد که درصدد رفع موانع موجود و تسهیل در روند خدمات رسانی هستیم.

وی به تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اشتغال زنان اشاره کرد و گفت: برای زنان روستایی به صورت خاص تسهیلات پیش بینی شده است تا اشتغال پایدار آنان فراهم شود. 

وی تاکید کرد: در کنار سیاست های دولت، باید موضوع آموزش، بنگاه داری و توانمندسازی زنان به جدی پیگیری شود تا بانوان بتوانند بنگاه های موفق را فعال کنند، در این راستا با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های مربوطه تعامل هایی صورت گرفته است.

ابتکار، از تشکیل کارگروه تخصصی کارآفرینی زنان در حوزه فناوری های نوین خبر داد و گفت: در اسفند ماه سال جاری نخستین نشست تخصصی این کارگروه در سطح ملی با عنوان «نقش آی تی در ارتقای وضعیت اشتغال زنان» برگزار می شود و نشست دوم در سطح بین المللی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص وضعیت اشتغال زنان سرپرست خانوار نیز با همکاری سازمان بهزیستی کارگروه ویژه ای تشکیل شده است تا جوانب مختلف مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین تصریح کرد: استفاده از مزیت های اقتصادی از جمله ظرفیت های معادن سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و تراش آن یکی از راهکارهای ایجاد اشتغالزایی برای زنان است.

ابتکار گفت: استفاده از ابزار هنر و توانمندسازی زنان با ارائه آموزش ها برای ایجاد اشتغال باید در همه ابعاد به ویژه بازاریابی آن مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: راه اندازی مجموعه علمی و فرهنگی یاقوت کویر قم با هدف توانمندسازی و خوداشتغالزایی زنان اقدامی ارزشمند است.

** محمد فراهانی مدیر مجموعه علمی و فرهنگی یاقوت کویر قم نیز در این بازدید گفت: در این مجموعه برای 14 تن اشتغالزایی مستقیم صورت گرفته است، همچنین 45 تن آموزش های گوهر تراشی را فراگرفته اند تا از این طریق به خود اشتغالزایی بپردازند.

وی افزود: در کارگاه صنایع دستی این مجموعه آموزش ها در سه بخش تراش سنگ های نیمه قیمتی و قیمتی و تراش سنتی طلا و جواهر ارائه می شود.

وی به بخش موزه سنگ این مجموعه اشاره کرد و گفت: این موزه دارای یک هزار و 100 قطعه کانی خاص و منحصر به فرد است که 70درصد کانی های جهان در این موزه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است، همچنین حدود 80 درصد از کانی ها از داخل کشور و 20 درصد از کانی ها از خارج از کشور تهیه شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه به عنوان نخستین مجموعه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خصوصی در کشور است که به ثبت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رسیده است.

مدیر مجموعه علمی و فرهنگی یاقوت کویر قم گفت: بخش شرکت مهندسی مشاوره و مرکز پژوهش های زمین شناسی و معدنی و آموزشگاه ژئوتوریسیم نیز از دیگر بخش های این مجموعه است.

بخش های مختلف از جمله مشاوره و مرکز پژوهش های زمین شناسی و معدنی، آموزشگاه ژئوتوریسیم، آموزشگاه طلا و جواهر، کارگاه های صنایع دستی و موزه سنگ واقع در خیابان توحید، میدان شهید امینی بیات، بلوار شاهد کوی 9 پلاک 16 همه روزه از ساعت 9 تا 14 پذیرای عموم مردم و در 2 نوبت صبح و عصر پذیرای دانش آموزان و مراکز علمی و فرهنگی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز