آیت الله فاضل لنکرانی:

دولت در زمین لرزه کرمانشاه به خوبی عمل کرد/خدمات دولت در مناطق زلزله زده اطلاع رسانی شود

۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۱۳:۴۹:۲۱
کد خبر: ۶۷۴۶۸۱
دولت در زمین لرزه کرمانشاه به خوبی عمل کرد/خدمات دولت در مناطق زلزله زده اطلاع رسانی شود
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم با بیان اینکه انصافا دولت در زمین لرزه کرمانشاه تدبیر و مدیریت کرد گفت: اینکه در زمان کوتاهی مساله ای به این وسعت جمع شد نشان از مدیریت دولت در این حادثه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار با اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه واقعا دولت محترم و مسئولان در بحران زلزله کرمانشاه نهایت تلاش خود را کردند، اظهار داشت: بسیار بی انصافی بود که در رسانه ها اینگونه مطرح شد که مسئولان در منطقه زلزله زده حضور پیدا نکردند.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: به طور قطع اگر دولت مدیریت نمی کرد مساله ای به این عظمت در زمان اندک قابل حل نبود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم اظهار داشت: مردم کرمانشاه به خوبی می دانند که چه خدمات بزرگی دولت در این حادثه انجام داده که توزیع 95 هزار چادر و 15 هزار کانکس و آغاز ساخت خانه های تخریب شده بخشی از این اقدام های بزرگ است.

وی با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی بیشتری از فعالیت های دولت به مردم زلزله زده کرمانشاه بیان شود خاطر نشان کرد: در بحران های کشور تمام مسئولان فراتر از وظایف ذاتی خود وارد میدان می شوند که این موضوع از جمله برکات نظام اسلامی است.

آیت الله فاضل لنکرانی با انتقاد از انعکاس خلاف واقع صدا و سیما از امدادرسانی نکردن به زلزله زدگان کوهبنان گفت: وقتی دولت با ارزیابی انجام داده از منطقه بیش از نیاز منطقه 300 کانکس به این مناطق ارسال کرده نباید طوری اقدام شود که انگار هیچ اتفاقی در این مناطق انجام نشده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم افزود: باید به ائمه جمعه کشور گزارشی از فعالیت دولت در بحران ها و زلزله های اخیر کشور داده شود تا در جریان واقعیت های موضوع قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه نظام باید از مردم تقدیر کند گفت: مردم با تمام مشکلات اقتصادی برای کمک به مردم زلزله زده با تمام وجود به میدان آمدند و به همنوعان خود کمک کردند که این موضوع بسیار مهم ناشی از تربیت اسلامی است که مردم را این چنین بسیج می کند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه باید به دنبال راه های جایگزین و سریع برای خدمت رسانی به مردم در مواقع بحرانی بود اظهار داشت: باید فراخوانی در زمینه راه های جدید و سریع ایجاد سرپناه در مناطق زلزله زده و مواقع بحرانی با کمترین هزینه در کشور صورت گیرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم با تاکید بر اینکه در زلزله کرمانشاه دولت و مردم خوب به میدان آمدند ادامه داد: در این مدت کوتاه به این وسعت حادثه بیش از این نمی شود کار کرد و هر کس غیر از این بیان کند بی انصافی کرده است.

وی یکی از برکات بحران های کشور را روشن شدن ضعف مدیریت در بخش های مختلف دانست و گفت: شناسایی مشکلات، افزایش قدرت مدیریت مسئولان، ارتقای وحدت مردم و افزایش بُعد معنوی مردم نسبت به خدا از جمله برکات بحران ها در کشور است که نتیجه آن مدیریت قوی تر دولت در مواقع اضطراری است.

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه بحران فرهنگی را تشدید کننده بحران های طبیعی دانست و افزود: گاهی در این حوادث مردم و اعمال مردم به عنوان مقصر اصلی بیان می شود و عده ای بلایای طبیعی را به ترویج گناه در جامعه استناد می کنند ولی نکته ای که از آن غافل هستند این است که از نظر معارف دینی ما گناه علت تامه این حوادث نیست بلکه گناه زمینه ساز است.

وی گفت: اینکه بحرانی بیاید و عامل اصلی زلزله را گناه مردم عزیز کرمان، کرمانشاه و تهران بدانیم اشتباه است و این یک بحران فرهنگی است که باید در کنار دیگر بحران ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید بدانند که یک گناه می تواند زمینه ساز یک بلای عظیم باشد ولی دلیلی نداریم که علت تامه آن باشد گفت: زلزله و بلایای طبیعی عاملی برای بازگشت به سمت خدا و توجه به معنویت و تذکر در مورد زلزله آخرت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز