راه اندازی رشته مهندسی بافت در دانشگاه علوم پزشکی قم

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۲:۳۹:۳۴
کد خبر: ۶۷۷۲۲۳
راه اندازی رشته مهندسی بافت در دانشگاه علوم پزشکی قم
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم از راه اندازی رشته مهندسی بافت در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر عادلی در حاشیه بازدید هیئت بررسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این بازدید به منظور بررسی برای راه اندازی رشته مهندسی بافت در دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد که مورد رضایت نیز قرار گرفت.

وی بیان داشت: در صورت تایید نهایی و صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رشته مهندسی بافت در مقطع دکتری در دانشگاه علوم پزشکی قم پذیرش دانشجو می شود و آمادگی داریم از مهر ماه سال آینده این اقدام صورت گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به منظور راه اندازی این رشته تجهیزات و فضای فیزیکی لازم در نظر گرفته شده و اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان نیز صرف شده است.

دکتر عادلی گفت: طی سه سال گذشته 20 رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم راه اندازی شده و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته آمادگی راه اندازی رشته های بیشتر را نیز داریم.

شایان ذکر است مهندسی بافت از رشته های بین رشته ای است که دانش آموختگان ضمن آشنایی با ساختمان بافت ها، سلول های زنده و زیست مواد (Biomaterials) قادر به انجام فعالیت های مختلف در قلمرو مربوط به ایجاد جایگزین های زنده برای بافتها با استفاده از سلول های زنده و زیست مواد (Biomaterials) می باشند.

طبق تعریف مهندسی باف عبارت است از استفاده از اصول و روشهی مهندسی و علوم زیستی جهت درک عمیق ارتباط بین ساختمان و عملکرد بافت های بدن در شرایط مختلف سلامت و بیماری و تولید جایگزین های بیولوژیک جهت بازسازی، حفظ و یا بهبود عملکرد بافت ها.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز