آیت الله فاضل لنکرانی:

احیای فاطمیه برای حفظ تشیع و مکتب اهل‌بیت(ع) لازم است

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۱۵:۴۹:۲۱
کد خبر: ۶۷۷۷۲۷
احیای فاطمیه برای حفظ تشیع و مکتب اهل‌بیت(ع) لازم است
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: یکی از برجستگی‌های مرجعیت در این دوران معاصر در همین قضیه است که وارد میدان شدند و فاطمیه را احیا کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در درس خارج خود پیرامون ایام فاطمیه و حضرت زهرا (س) بیان داشت: چند سالی است ایام فاطمیه یک جوش و خروشی و یک شکوهی پیدا کرده و مراجع بزرگوار در این مسئله واقعاً سنگ تمام گذاشته‌اند و یکی از برجستگی‌های مرجعیت در این دوران معاصر در همین قضیه است که  مراجع در این میدان وارد شدند و فاطمیه را احیا کردند.

وی با بیان اینکه طلبه‌ها واقعاً باید نسبت به فاطمیه و احیای آن هر کدام به سهم خودمان یک نقشی داشته باشیم تصریح کرد: مبادا از این قافله عقب بمانیم و فقط فرض کنیم حالا اگر دعوت کردند ما را برای مجلسی که حضور پیدا کنیم، نه در خانواده‌ی خودمان،‌ فامیل خودمان، شهر و محل خودمان، تلاش کنیم غیر از آن این روایات بسیار عجیبی که راجع به حضرت زهرا سلام الله علیها وارد شده در این‌ها کار کنیم، کتاب بنویسیم، شخصیت حضرت زهرا را به اندازه‌ی وُسع خودمان درک کنیم و این را بیان کنیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه احیای فاطمیه برای حفظ دین و تشیع و آماده شدن مردم برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) لازم است بیان کرد: اگر بخواهیم تکامل وجودی و تقرب إلی الله پیدا کنیم راه مهم آن از طریق حب فاطمه و خدمت به حضرت زهرا سلام الله علیها، اقرار به شخصیت حضرت زهرا و حب آن حضرت در دل ما هست.

وی اضافه کرد: به دستور بزرگان و مراجع این فاطمیه را دنبال کنید، مبادا وسوسه‌هایی بیاید که مگر صد سال پیش این خبرها بوده؟ نه، مگر 100 سال پیش این دشمنی‌ها با اسلام بوده؟ مگر 100 سال پیش این دشمنی‌ها با اهل‌بیت بوده، اصلاً فرض کنیم نبوده، 100 سال پیش نرفتند سراغ فهم شخصیت حضرت زهرا، حالا هم نباید برویم؟ تا قیامت هم نباید برویم، این چه استدلالی است، چه حرفی است؟ 100 سال پیش مگر این روضه‌خوانی‌ها بوده، این دهه‌ای‌ها بوده، این حرف‌های درستی نیست ما هنوز در متون دینی و معارفی‌مان اینقدر معارف و حقایق داریم که هنوز مجال نشده بر اینکه این‌ها باز بشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز