مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خبر داد

پیشرفت ۶۵ درصدی توسعه فضای سبز شهر قم در سال جاری

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۰:۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۷۸۱۶۰
پیشرفت ۶۵ درصدی توسعه فضای سبز شهر قم در سال جاری
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه‌های توسعه فضای سبز شهر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به برنامه ریزی‌های مدیریت شهری در راستای افزایش سرانه فضای سبز در هر سال اظهار کرد: سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند تا سال ۹۴ حدود ۱۵ متر مربع بود که بنا به ابلاغ شهردار قم این سرانه طی ۵ سال باید به ۳۰ متر مربع برسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده برای دستیابی به هدف مورد نظر باید سالانه ۳ مترمربع سرانه فضای سبز هر شهروند افزایش پیدا کند تصریح کرد: این میزان توسعه در طول سال بالغ بر ۳۶۰ هکتار می‌شود که سازمان پارک‌ها برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه انجام داده است.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز شامل بوستان‌های جنگلی، رفیوژها، باغچه‌ها و بوستان‌های شهری می‌شود تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۳۲۰ هکتار توسعه فضای سبز و در سال جاری ۶۵ درصد پیشرفت ایجاد شده، مابقی عملیات فضای سبز نیز تا پایان سال انجام می‌شود.

جوادیان با تاکید بر اینکه برای رسیدن به سرانه ۳۰ متر فضای سبز به ازای هر شهروند تا سال ۱۴۰۰ نیازمند مساعدت و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها است خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده پیگیری برای واگذاری زمین‌های اطراف شهر با کاربری فضای سبز است  تا از این طریق توسعه فضای سبز و کمربند سبز ایجاد گردد.

 

نظر شما