نماینده مجمع ناشران دفاع مقدس:

شناسایی ذائقه مردم عامل اصلی موفقیت کتاب است/«آخرین عشق» در صدر پرفروش ترین ها

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۰:۳۵:۱۱
کد خبر: ۶۷۸۱۸۲
شناسایی ذائقه مردم عامل اصلی موفقیت کتاب است/«آخرین عشق» در صدر پرفروش ترین ها
نماینده مجمع ناشران دفاع مقدس بابیان اینکه شناسایی ذائقه مردم عامل اصلی موفقیت کتاب است، گفت: باتوجه به بررسی‌های مکرر در این زمینه و شناسایی جذابیت کتب داستانی و رمان در میان مردم، اغلب ناشران نیز سبک خود را به داستانی تغییر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی فلاح‌زاده ابرقوئی بااشاره به اینکه مجمع ناشران دفاع مقدس به چاپ و نشر کتب در دفاع مقدس اهتمام دارد، اظهار کرد: مدت ۴ سال است که ۵۰ ناشر در کنار هم این مجمع را تشکیل داده‌اند.

وی بابیان اینکه مجمع ناشران دفاع مقدس برای نخستین‌بار به‌صورت گروهی در نمایشگاه شرکت داشته‌است، افزود: در سنوات گذشته هر ناشر آثار خود را در غرفه‌ای جداگانه‌ ارائه می‌کرد.

نماینده مجمع ناشران دفاع مقدس با تاکید براینکه در مدت ۴ سال حدود ۹۰ عنوان کتاب به چاپ رسیده‌است، ابراز کرد: درحال حاضر ۱۸۰ عنوان کتاب در غرفه نمایشگاه موجود است.

وی با بیان اینکه موضوعات متنوعی توسط ناشران مجمع منتشر می‌شود، افزود: انتشارات حدیث نینوا به موضوعاتی چون کودک و عمومی و انتشارات هدی کتب اخلاقی، خانوادگی، دینی و غیره تولید می‌کنند، همچنین شرح‌حال رزمندگان و کتب رمان نیز در دستور کار ناشران قرار دارد.

فلاح‌زاده با تاکید براینکه مولفین ثابتی برای تالیف کتب دفاع مقدس در نظر گرفته شده‌اند، گفت: سفارش‌های مجمع به این افراد سپرده شده و با سایر مولفان و نویسندگان نیز همکاری می‌شود.

وی شناسایی ذائقه مردم را عامل اصلی موفقیت کتب برشمرد و اظهار کرد: باتوجه به بررسی‌های مکرر در این زمینه و شناسایی جذابیت کتب داستانی و رمان در میان مردم، اغلب ناشران نیز سبک خود را به داستانی تغییر داده‌اند.

نماینده مجمع ناشران دفاع مقدس وضع بازار کتاب را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: درگذشته نهادهای دولتی سفارشات متعددی برای چاپ کتاب داشته‌اند، اما اکنون آمار سفارش کتاب آن‌ها به ۵۰ نسخه نیز نمی‌رسد.

وی بابیان اینکه انتشارات هدی ۴۰ تن کتاب چاپ شده در انبار دارد، ادامه داد: بنده مدیرمسئول این انتشارات بوده و تمامی کتب را با بررسی‌های لازم به چاپ می‌رسانم، اما با این موجود میزان فروش کتاب بسیارکم است.

وی با اشاره به پرفروش ترین کتب مجمع ناشران، خاطرنشان کرد: رمان «آخرین عشق» از انتشارات هدی و کتاب کودک انتشارات حدیث نینوا بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز