دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم:

انسان برای رسیدن به کمال راهی جز مسیر وحی ندارد

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۲:۵۸:۵۵
کد خبر: ۶۷۸۳۲۰
انسان برای رسیدن به کمال راهی جز مسیر وحی ندارد
دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم گفت: انسان برای به کمال رسیدن راهی جز مسیر وحی ندارد و آگاهی انسان از تجربیاتش به دست می‌آید و باتوجه به اینکه این دنیا فانی است انسان‌ها باید آگاهی خود را از رهنمودهای قرآن کریم به دست بیاورند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد احمدی‌قمی در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع) که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از نعمت ولایت برخوردار است، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم زیر سایه مقام معظم رهبری، قرآن کریم را در جامعه گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه قاری و حافظ قرآن نخستین محبوب حضرت زهرا(س) است، مطرح کرد: انسان برای به کمال رسیدن راهی جز مسیر وحی ندارد؛ آگاهی انسان از تجربیاتش به دست می‌آید و باتوجه به اینکه این دنیا فانی است انسان‌ها باید آگاهی خود را از رهنمودهای قرآن کریم به دست بیاورند.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم با اشاره به اینکه هدایت گرفتن از قرآن کریم بدون توجه به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ممکن نیست، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) مفسران قرآن کریم هستند و کسی که به قرآن روی می‌آورد راهی جز عمل به دستورات رسول خدا(ص) ندارد و نتیجه عمل به این دستورات نیز انفاق فی سبیل الله است.

وی با بیان اینکه کسانی که در راستای قرآن کریم فعالیت می‌کنند مورد رحمت و عنایت خداوند قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) راه را برای مسلمانان و شیعیان روشن کرده است و ما نیز وظیفه داریم از ایشان درس گرفته و به آموزه‌هایشان توجه کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز