آیت الله اعرافی:

امام راحل با مقدس نمایی و خشک مقدسی در دین مخالف بودند

۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ۱۰:۴۳:۳۱
کد خبر: ۶۸۰۸۰۹
امام راحل با مقدس نمایی و خشک مقدسی در دین مخالف بودند
مدیر حوزه ‌های علمیه کشور گفت: امام راحل در منشور آسیب ‌ها و تهدید های حوزه و روحانیت و لزوم شناخت آن را متذکر شده‌ اند و ایشان مقدس نمایی و خشک مقدسی بدون توجه به روح دین را قبول ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در نخستین اجلاسیه منشور روحانیت که در مدرسه دارالشفا برگزار شد گفت: مطالبات امام و رهبری، مطالبات جامع و به حقی است که باید در این زمینه با تمام توان تلاش کرد.

وی عنوان داشت: حوزه های علمیه در قالب منشور روحانیت و سند چشم انداز به مطالبات امام راحل در ارتقای حوزه علمیه و رسیدن حوزه به جایگاه تمدنی تلاش خواهند کرد.

مدیر حوزه ‌های علمیه کشور به منشور روحانیت اشاره کرد و گفت: در این منشور تمامی مسائل و به قولی درددل های صریح تر و روشن تر امام راحل بیان شده و مطالبی درج شده است که تاکنون به آن پرداخت نشده بود.

آیت الله اعرافی گفت: این منشور در حقیقت وارد تحلیل های عمیق در راستای جریان های حوزه شده است و حوزه و روحانیت طراز انقلاب اسلامی را به تصویر کشیده است.

وی گفت: انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی و برخی حوادث که بعد از انقلاب رخ داده در منشور عنوان شده است که امیدواریم مورد مطالعه و استفاده قرار گیرد.

مدیر حوزه ‌های علمیه کشور عنوان داشت: نگاه امام راحل به حوزه یک نگاه جامع و تمدنی است و حوزه و روحانیت را متن ساز و صاحب نقش در ابعاد گوناگون زندگی بشر می‌دانستند.

آیت الله اعرافی گفت: امام راحل در منشور در منشور آسیب ‌ها و تهدید های حوزه و روحانیت و لزوم شناخت آن  را متذکر شده‌ اند و ایشان مقدس نمایی و خشک مقدسی بدون توجه به روح دین را قبول ندارند.

وی گفت: صیانت از انقلاب و بصیرت از نظر امام راحل مهم است و از روحانیت خواستار تعامل با دنیا و پاسخگوی نیازهای جهان شده‌ اند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز