بارش باران در قم شدت می گیرد

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۱۱:۴۴:۰۴
کد خبر: ۶۸۱۲۰۱
بارش باران در قم شدت می گیرد
کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: انتظار داریم به دلیل سامانه بارشی که چند روزی است در این استان فعال است، از عصر امروز باعث بارش های بیشتری در سطح قم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی صبوری در این خصوص گفت: آسمان امروز نیمه ابری تا ابری است و از عصر بارش باران تمام استان را تحت پوشش قرار می دهد که در برخی نقاط همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وی با بیان این که بارش ها تا فردا عصر به صورت پراکنده ادامه دارد، اضافه کرد: وزش باد نیز به 45 کیلومتر بر ساعت می رسد و پیشینه دما 15 و کمینه دما نیز برای امشب 9 درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: برای فردا نیز آسمان قم نیمه ابری و به تدریج با کاهش ابر همراه است و وزش باد نیز تا 50 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. 

صبوری ادامه داد: برای روز دوشنبه آسمان قم صاف و به تدریج با افزایش ابر و وزش باد ملایم با سرعت 30 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت دما برای فردا و پس فردا 17 درجه و برای فردا شب نیز چهار درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

وی ادامه داد: از روز سه شنبه نیز سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می شود که امیدواریم استان قم را هم تحت پوشش قرار دهد.

کارشناس هواشناسی قم در ادامه گفت: از اول مهرماه امسال تاکنون 35 میلی متر بارش باران در این استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 66میلی متر کاهش نشان می دهد.

به گفته وی، میانگین بلندمدت(30 سال گذشته) بارش ها از اول سال زراعی جاری (اول مهرماه) تا آخر اسفندماه، 96 میلی متر است.

وی با اشاره به میزان بارش ها در 48 ساعت گذشته، گفت: در ایستگاه های قم 1.8، کهندان 17، کرمجگان 7، کهک 2.6، دستجرد 3.4، جعفریه 2.4، کوشک نصرت 1.7 و کوه سفید 0.8 بارندگی ثبت شده است.

صبوری خاطرنشان کرد: بیشترین بارش ها در منطقه کهندان دهستان  بوده است که از اول مهرماه تاکنون در این منطقه 97 میلی متر بارندگی ثبت شده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 270 میلی متر و میانگین بلندمدت تا پایان اسفندماه 214 میلی متر باران در این منطقه بوده است.

دهستان قاهان در بخش خلجستان قم قرار دارد، فاصله این بخش تا مرکز قم حدود 70 کیلومتر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز