رئیس شورای اسلامی شهر قم:

۷۹ درصد از بودجه سال آینده شهرداری قم مربوط به حوزه عمرانی است/۸۰۰ پروژه عمرانی باید سال آینده در قم اجرایی شود

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۱۱:۳۲:۰۷
کد خبر: ۶۸۳۰۵۹
۷۹ درصد از بودجه سال آینده شهرداری قم مربوط به حوزه عمرانی است/۸۰۰ پروژه عمرانی باید سال آینده در قم اجرایی شود
رئیس شورای اسلامی شهر قم به تفکیک لایحه از نظر جاری و عمرانی اشاره کرد و گفت: از کل لایحه بوده هزار و ۴۵۸ تومان عمرانی و ۳۹۵ میلیارد تومان جاری است که نسبت بودجه جاری به عمرانی ۲۱ به ۷۹ درصد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عبدالله جلالی در سی و ششمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم گفت: این جلسه به صورت فوق العاده و صرفا به منظور تصویب بودجه سال آینده شهرداری قم تشکیل شده است.

وی عنوان داشت: لاجه بودجه سال 97 شهرداری قم در اول بهمن ماه سال جاری به شورا واصل شد به محض وصول لایحه با توجه به پیش بینی هایی که از قبل شده بود مجموعه های کمیسیون های تخصصی و تلفیق فعالیت خود را با یک برنامه مشخص آغاز کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: کمیسیون برنامه و بودجه رسیدگی به درآمدها و جاری لایحه بودجه و کمیسیون های تخصصی عمران، حمل و نقل و ترافیک، شهرسازی و معماری، خدمات شهری و امور زائران، حقوقی و نظارت و کمیسیون فرهنگی اجتماعی قسمت های عمرانی و اجرایی را بررسی کردند.

جلالی عنوان داشت: پس از رسیدگی کمیسیون های تخصصی که با حضور شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان های وابسته و معاونان و به ویژه معاونت برنامه ریزی برگزار شد، کار رسیدگی ادامه یافت و بعد از رسیدگی کمیسیون های تخصصی در کمیسیون تلفیق که با حضور کلیه اعضای شورای شهر قم برگزار شد، کار رسیدگی به لایجه ادامه یافت و این فرایند حدود 35 روز به طول انجامید و برای بررسی 25 جلسه برگزار شد و نهایتا حدود 600 نفر ساعت در شورای اسلامی شهر قم لایحه بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه لایجه پیشنهادی شهرداری 2 هزار میلیارد تومان به جز فاینانس و سهم 15 سازمان وابسته بود عنوان داشت: نتیجه حاصل از رسیدگی به لایحه بودجه تصویب هزار و 853 میلیارد تومانی بودجه شهرداری برای سال آینده بود که 147 میلیارد تومان کاهش نسبت به بودجه پیشنهادی داشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دلایل اعضای شورای اسلامی شهر برای کاهش بودجه پیشنهادی گفت: عملکرد 10 ماهه شهرداری در سال 96 دریافت و مورد مطالعه قرار گرفت که مجموعه شورا به وضعیت اقتصادی و شرایط اقتصادی جامعه واقف بودند و یکی از شاخص ها برای تصمیم گیری در لایحه و کاهش آن بودیم.

وی گفت: با بررسی که داشتیم مشخص شد که روند کاهش ساخت و ساز در سال 96 نسبت به سال 95 و سال های گذشته ادامه داشته و لذا به این نتیجه رسیدیم که امکان تحقق درآمدهای نقدی و غیرنقدی صددرصدی فراهم نیست.

جلالی به تفکیک لایحه از نظر جاری و عمرانی اشاره کرد و گفت: از کل لایحه بوده هزار و 458 تومان عمرانی و 395 میلیارد تومان جاری است که نسبت بودجه جاری به عمرانی 21 به 79 درصد است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: از مجموع 395 میلیارد تومان بودجه جاری، 145 میلیارد تومان صرف نگهداری شهر یعنی رفت و روب، فضای سبز، جمع آوری زباله و آتش نشانی می شود و حدود 150 میلیارد آن نیز هزینه مستقیم پرسنلی خواهد بود.

وی بیان داشت: از مجموع سهم عمرانی نیز که هزار و 485 میلیارد تومان است حدود 330 میلیارد تومان برای تملکات پروژه ها و عرصه های در مسیر است تا بتوانیم پروژه ها را اجرایی کنیم.

جلالی عنوان داشت: حدود 220 میلیارد تومان از بودجه صرف اجرای تقاطع غیرهمسطح و سیستم حمل و نقل و ترافیک می شود و حدود 170 میلیارد تومان نیز صرف احداث و توسعه فضای سبز خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه بیش از 800 پروژه عمرانی در لایحه بودجه سال آینده شهرداری قم دیده شده است گفت: احداث ادامه بلوار جمهوری در منطقه دو، ادامه خیابان سمیه، زیرگذر امینی بیات، تقاطع خیابان احداثی با بلوار امام رضا(ع)، تقاطع فردوسی با بلوار پیامبر اعظم(ص) از جمله پروژه هایی است که در دستور کار شهرداری برای سال 97 قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: بودجه سال آینده شهرداری قم کاملا سفاف بوده و شفافیت بودجه و تلاش در راستای عدالت نسبی است و خدمات شهری به صورت عدالت تقسیم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز