سومین جشنواره مصرف منطقی دارو برگزار شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۱۲:۰۷:۵۸
کد خبر: ۶۸۳۰۹۳
سومین جشنواره مصرف منطقی دارو برگزار شد
طی مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم و آموزش و پرورش استان، سومین جشنواره مصرف منطقی دارو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، این مراسم با حضور دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر میلانی معاون غذا داروی دانشگاه، مجتبی رمضان بیگی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و جمعی از دانش آموزان استان قم برگزار شد.

این جشنواره ویژه گروه سنی 7 تا 12 سال بود که بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. این جشنواره بر مصرف صحیح و منطقی دارو تاکید دارد که آثار در بخش های نقاشی، روزنامه دیواری، فیلم کوتاه، داستان، شعر و... ارسال شد و در پایان از 15 اثر برتر تجلیل به عمل آمد.

دکتر میلانی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم گفت: گروه سنی 7 تا 12 سال به عنوان قشر آینده ساز کشور هستند که با توجه به لزوم استفاده منطقی از دارو، این جشنواره می تواند در ایجاد بسترهای فرهنگ مناسب در این گروه سنی موثر باشد.

وی بیان داشت: خوشبختانه با اقدامات فرهنگی صورت گرفته، شاهد اثر بخشی و کاهش مصرف غیرمنطقی دارو هستیم که باید این میزان مصرف غیرمنطقی روز به روز کاهش یابد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان داشت: متاسفانه در کشور و به تبع آن در استان قم، مصرف غیر منطقی دارو و به ویژه آنتی بیوتیک بالاست که برگزاری جشنواره هایی از این دست در راستای کاهش  مصرف موثر است.

دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این مراسم گفت: نعمت سلامت یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند به ما اعطا کرده و باید همواره از آن مراقبت کنیم.

وی بیان داشت: نباید اجازه دهیم که برخی باورهای غلط در مصرف هر گونه دارویی به خانه ها ورود کند و باید مصرف هر نوع دارویی زیر نظر پزشک باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مشکلات خوددرمانی گفت: کشور ما از نظر مهارت های پزشکی در مقایسه با دیگر کشورها وضعیت مطلوبی دارد اما متاسفانه در زمینه خودمراقبتی دچار مشکل هستیم که باید با فرهنگ سازی برطرف شود.

دکتر ایرانی خواه گفت: متاسفانه در برخی از موارد شاهد هستیم که بیمار و به ویژه والدین از پزشک می خواهد که فلان دارو را تجویز کند که این مناسب نیست و نباید این فرهنگ غلط رواج یابد.

وی به نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در دوره هایی که برگزار می کند ابتدا اجازه ندهد که افرادی غیر متخصص ورود کنند و از سوی دیگر انتظار می‌رود  در راستای فرهنگسازی مصرف منطقی دارو بکوشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز