شهردار قم:

رسیدن به رشد بدون حراست از صنایع گردشگری امکان‌پذیر نیست

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۰۹:۵۵:۰۴
کد خبر: ۶۸۳۴۲۳
رسیدن به رشد بدون حراست از صنایع گردشگری امکان‌پذیر نیست
شهردار قم با بیان اینکه بدون حراست از صنایع گردشگری نمی‌توانیم به رشد و توسعه برسیم، گفت: اهداف مورد نظر ما در راستای تغییر وضعیت از اقتصادی نفتی به سمت اقتصاد گردشگری به خوبی مشخص است اما در این راستا باید روش‌ها و راهکارهای مناسب مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست تخصصی «قم، تمدن هفت‌هزار ساله، میزبان زائران و گردشگران» که در سالن همایش‌های رضوان شهرداری مرکز قم برگزار شد، با اشاره به اینکه افراد فعال در حوزه گردشگری به خوبی نسبت به مشکلات این حوزه در استان قم آگاهی دارند، اظهار کرد: ثروت‌های بزرگی در اختیار ماست اما نمی‌توانیم از این ثروت‌ها به شیوه مطلوب حراست کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کشور ایران در حوزه صنایع دستی در گروه برترین کشورهای دنیا قرار دارد، عنوان کرد: در حوزه ظرفیت‌های توریستی نیز جایگاه ویژه‌ای میان کشورها داریم که امیدواریم بتوانیم به این جایگاه به شیوه مطلوب بپردازیم.

شهردار قم خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی یکی از مهم‌ترین تمدن‌های مطرح‌شده در دنیاست که بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های این تمدن به ایران اسلامی اختصاص دارد اما اینکه امروزه چرا این ظرفیت‌ها در چارچوبی که باید به جهانیان ارائه شود، نمی‌شود، این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بدون حراست از صنایع گردشگری نمی‌توانیم به رشد و توسعه برسیم، مطرح کرد: اهداف مورد نظر ما در راستای تغییر وضعیت از اقتصادی نفتی به سمت اقتصاد گردشگری به خوبی مشخص است اما در این راستا باید روش‌ها و راهکارهای مناسب مورد توجه قرار گیرد.

سقائیان‌نژاد از حضور سالانه بیش از 20 میلیون زائر در شهر مقدس قم یاد کرد و ادامه داد: زمان ماندگاری این زائران در شهر قم قابل توجه نیست اما می‌توانیم با شناخت مطلوب شرایط قم در راستای فعال‌سازی ظرفیت‌های شهر گام برداشته و به نتیجه موردنظر برسیم.

وی بر لزوم تامین زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری در قم تاکید کرد و افزود: وحدت افرادی که برای تقویت صنعت توریست داوطلب هستند باید مورد توجه قرار گیرد، برای اینکه مدیریت یکپارچه شهری محقق شود همگان باید در حوزه عمل در کنار یکدیگر قرار گیرند.

شهردار قم با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین پارک جنگلی کشور در قم احداث می‌شود، مطرح کرد: باغ پرندگان، آکواریوم، دریاچه مصنوعی، شهربازی‌های جدید، تله‌کابین و بسیاری دیگر از امکانات فرهنگی و تفریحی از جمله زیرساخت‌هایی است که در حوزه گردشگری دنبال می‌شود.

 

نظر شما