مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم:

نشست کتاب‌خوان ویژه نوسوادان در قم برگزار می‌شود

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۰۸:۴۷:۵۹
کد خبر: ۶۸۴۹۲۳
نشست کتاب‌خوان ویژه نوسوادان در قم برگزار می‌شود
نشست کتاب خوان ویژه نوسودان در استان قم با مشارکت نهضت سواد آموزی چهارشنبه ساعت 10 صبح در تالار کتابخانه الزهرا واقع در بلوار کشاورز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم اظهار داشت: مایه مباهات و خرسندی است که کتابخانه های عمومی به عنوان مکانی علمی _ فرهنگی با فراهم کردن محیطی مناسب توانسته به همه اقشار جامعه خدمات مطلوب کتابخانه ای ارائه دهد.

جباری گفت: کتابخانه های عمومی در این چند سال اخیر با ویژه برنامه های فرهنگی همچون نشست های کتاب خوان و نقد کتاب با حضور نویسندگان مطرح استانی و کشوری و دیگر آموزش های متنوع برای همه گروه های سنی توانسته رضایت خانواده ها را به همراه داشته باشد، علاوه بر این که ادارات و دستگاه های اجرایی نیز با شناخت از این برنامه ها در فعالیت های فرهنگی با ما مشارکت فعال دارند. وی افزود: امروزه ثابت شده پیشرفت هر کشوری منوط به کتابخانه و افراد کتابخوان آن جامعه می باشد.

وی نشست های کتاب خوان را فرصت مناسبی برای یک مطالعه خواندنی و دلچسب، بدون استرس درس و امتحان عنوان کرد و افزود:خواندن و شنیدن این کتاب های خوب علاوه بر ارائه اطلاعات جدید به مخاطبین حس خوب شنیدن و تمرکز را نیز تقویت می کند.

مدیرکل های عمومی استان قم اظهار داشت: شوق به مطالعه و تحصیل علم و دانش در هر زمان و سنی مفید و سودمند است که نوسودان عزیز با همت و تلاش خود و اشتیاق به کتابخوانی آن را به ما ثابت کردخ اند. وی سپس گفت این شور و توجه به کتاب ما را بر آن داشت تا با برگزاری جلسه ای، نشست کتاب خوانی ویژه نوسودان ارجمند و تحصیل کرده های موفق این نهضت را برگزار کنیم تا سواد آموزان عزیز کتاب های خوانده شده خود را به اشتراک بگذارند.

جباری اظهار داشت: پیام این عزیزان در واقع بیانگر خواستن توانستن است آنهم در هر شرایط و سنی،چرا که باعث آرامش روح و روان می شود .

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم ضمن تشکر از نهضت سواد آموزی گفت: این سازمان با فعالیت های مثبت خود باعث تشویق و ترغیب کم سودان به ادامه تحصیل شده است. ضمن آنکه نشست کتاب خوان ویژه نوسودان همراه با عشق و علاقه و نیاز به خوب خواندن و آموختن برگزار می شود و این عزیزان الگوی خوبی برای جوانان و نوجوانانی هستند که با بهانه های فرصت های طلایی زندگیشان را از دست می دهند .

جباری گفت: کتابخانه ها نیز با هدف سرمایه گذاری بر نیروی انسانی تصمیم بر ارتقاء جامعه ای علمی فرهنگی با ترویج فرهنگ مطالعه دارد.

وی افزود نشست کتاب خوان معرف کتاب های خوانده نشده ای است که با معرفی دیگران ارزش یک بار مطالعه را دارد.

جباری در پایان گفت این نشست در تالار کتابخانه الزهرا س واقع در بلوار کشاورز ساعت 10صبح تا 12 برگزار می شود.

نظر شما