آیت الله صافی گلپایگانی:

جامعه نیاز وافر به معنویت و درک حقایق راه و رسم زندگی پاکان دارد/حقیقت اسلام برای جهانیان تبیین شود

۱۳۹۶/۱۲/۱۷ - ۰۸:۰۷:۳۲
کد خبر: ۶۸۶۲۹۷
جامعه نیاز وافر به معنویت و درک حقایق راه و رسم زندگی پاکان دارد/حقیقت اسلام برای جهانیان تبیین شود
یکی از مراجع تقلید گفت: اگر جامعه، زهرای اطهر سلام الله علیها را واقعاً بشناسد و اگر زندگی علی مطهر علیه الصلاة و السلام را الگوی رفتاری خود قرار دهد نورانیت مضاعفی، جامعه را فرا می‌گیرد و دل‌ها را روشن و اندیشه‌ها را پاک و مطهّر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت لطف‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به همایش بزرگ ریحانة النبّی علیهماالسّلام در شهرستان مهر نکاتی را در خصوص ضرورت معرفی حضرت زهرا(س) بیان کرد.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: اهمیت برگزاری این همایش‌ها از آنجا معلوم می‌شود که جامعه ما نیاز وافر به معنویت و درک حقایق و شناخت راه و رسم زندگی پاکان دارد. در اجتماعی که مادیت و مظاهر دنیوی و جاه‌طلبی، ظلم و ستم و زورگویی و استبداد و استکبار، بر صداقت و راستی و عدالت و حق‌پرستی غلبه پیدا کرده است، برای نجات این جامعه، راهی غیر از شناخت پیشوایان راستین و رهبران معصوم نیست.

بشرِ امروز اگر بخواهد خودش را از این وضعیت اسف‌بار نجات دهد، باید راهی را انتخاب کند که در آن، مکارم اخلاق و صفات حمیده و خصائص پسندیده انسانی حاکم باشد و امروز، ما و شما، همه مسئول هستیم، چرا که در معرّفی واقعی این انسان‌های نمونه تاریخ کوتاهی کرده‌ایم.

در ادامه این پیام تصریح شده است: اگر جامعه، زهرای اطهر سلام الله علیها را واقعاً بشناسد و اگر زندگی علی مطهر علیه الصلاة و السلام را الگوی رفتاری خود قرار دهد و اگر فرهیختگان و دانشمندان ما، نهج البلاغه امیرالمؤمنین و خطبه فدکیه فاطمی را بارها و بارها قرائت کنند و از معارف والای آن بگویند و بنویسند، نورانیت مضاعفی، جامعه را فرا می‌گیرد و دل‌ها را روشن و اندیشه‌ها را پاک و مطهّر خواهد کرد.

در پایان این پیام آمده است:  کوتاه سخن آن‌که «لو علم النّاس محاسن کلامنا لاتّبعونا» زیبایی‌های کلام معصومین را به دیگران ابلاغ کنید و حقیقت اسلام که پیامبرش رحمة للعالمین است را برای جهانیان تبیین کنید تا ملّت‌ها بدانند که ما به غیر از صلح و صفا و صمیمیت برای همه، چیز دیگری نمی‌خواهیم.

 در پایان، از ارواح مطهّره اولیای الهی به ویژه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیهم أجمعین، استمداد می‌طلبیم که راه و روش رسیدن به کمال و سعادت را انتخاب کرده و با عنایات حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف پیرو واقعی آن ذوات مقدّسه باشیم و صلّی‌الله علی سیّدنا محمد و آله الطاهرین.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز