ماجرای نامه قرائتی به مقام معظم رهبری چه بود؟

۱۳۹۶/۱۲/۱۷ - ۱۳:۳۳:۱۷
کد خبر: ۶۸۶۴۴۵
ماجرای نامه قرائتی به مقام معظم رهبری چه بود؟
حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز از ارسال نامه خود به مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار کرد: در کشور تقریبا سالی یک میلیون نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند اما متاسفانه به دلیل اینکه به قرآن عمل نمی‌شود این افراد رشد نمی‌کنند.

وی افزود: بسیاری از علومی که در حال حاضر تدریس می‌شود فایده‌ای ندارد و حتی مضر هم هستند، براساس نص قرآن باید علومی را فرا بگیریم که مفید باشد؛ متاسفانه در حال حاضر برخی افراد می‌گویند که همه علم‌ها مفید است درحالی که این مسئله بسیار اشتباه است.

مفسر و مدرس قرآن کریم ادامه داد: سال گذشته بنده به مقام معظم رهبری نامه‌ای نوشتم با این مضمون که باید تغییراتی در دروس حوزه‌‌های علمیه صورت گیرد؛ طلاب باید همراه با درس خواندن، بتوانند معارف قرآنی را به صورت جذاب برای مردم بیان کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز عنوان کرد: همه طلاب باید با شیوه تدریس قرآن آشنا باشند و بتوانند معارف قرآنی را برای مردم بیان کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه در جامعه ما خنده حذف شده است در حالیکه قرآن به خنده تأکید ویژه دارد چراکه با خندیدن بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: مردم خنده را دوست دارند و وقتی مردم را بخندانید جذب شما می‌شوند؛ چقدر خوب است که قرآن را هم با خنده برای مردم تفسیر کنیم و آموزش دهیم.

وی بیان کرد: برنامه‌های تحصیلی در حوزه‌های علمیه خواهران باید به‌گونه‌ای باشد تا هر زمانی که بانوان دیگر نمی‌توانستند درس را ادامه دهند، بازهم مطالبی را فراگرفته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد: در تعطیلات و کتب درسی از مدرسه و دانشگاه گرفته تا حوزه‌های علمیه باید تحولی ایجاد شود.

حجت‌الاسلام قرائتی خاطرنشان کرد: برخی که تفسیر قرآن می‌گویند خیلی علمی می‌گویند که مردم متوجه نمی‌شوند گاهی هم ساده می‌گویند ولی علمی نیست که اهل علم بتوانند استفاده کنند. باید تفسیری گفته شود که عوام بفهمند و خواص بپسندند، یعنی ساده باشد که مردم متوجه شوند و در عین سادگی علمی هم باشد که اهل علم استفاده کنند.

وی با اشاره به تاثیرات خنده افزود: بعد از انقلاب شهید مطهری نزد امام رفت و گفت که قرائتی به تلویزیون برود، امام فرمودند که بنده او را نمی‌شناسم، شهید مطهری گفت که به درد تلویزیون می‌خورد و می‌خواهم به دستور شما برود و این اتفاق افتاد. الان ۳۵ سال است برنامه ما تعطیل نشده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه باید قرآن در همه امور ما ساری و جاری باشد، اضافه کرد: باید شوخی‌ها و حتی روضه‌های ما قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه باید خنده حلال در بین مردم رواج یابد، گفت: باید آیات قرآن را در قالب‌های مختلف از جمله فیلم برای مردم تبیین کنیم.

 

نظر شما