عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه:

اهانت به روحانیان از خطوط اصلی دشمن در قم و سایر شهرها است

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۰:۴۲:۳۰
کد خبر: ۶۸۷۲۶۸
اهانت به روحانیان از خطوط اصلی دشمن در قم و سایر شهرها است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به هجمه های دشمن علیه روحانیت گفت: اهانت به روحانیان، حوزه های علمیه، علوم دینی و همه شئونات این قشر اقدامی کاملا برنامه ریزی شده و یکی از خطوط اصلی دشمن در قم و سایر شهرهای کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در همایش فاطمی در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم اظهار داشت: باید مجموعه حوزه های علمیه به این مساله داشته باشد که به طور حتم نیز دارد.

وی با تاکید بر اینکه مبادا این اهانت ها و کلیپ هایی که در فضای مجازی بر ضد روحانیت پخش می شود، تاثیری بر روی فرزندان و خانواده های طلبه ها بگذارد، افزود: به نظر من بسیاری از این کلیپ ها جعلی است، و هدف از درست کردن آنها این است که روحانیت را از چشم مردم بیندازند و ارزش آنان را خدشه دار کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم اضافه کرد: خانواده های روحانیت در این مساله نقش خیلی مهمی دارند، و صبر و تحمل و مقاومت آنها بر این اهانت ها نیز بسیار مهم است.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: وقتی فرزند طلبه می بیند که به پدرش اهانت می شود ، تحت تاثیر قرار می گیرد، از این رو طلاب باید اهانت هایی که از سوی دشمنان به آنها می شود را برای فرزندان خود توجیه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: یکی از مشکلات دیگری که در مجموعه روحانیت وجود دارد این است که فرزندان طلبه ها، خیلی توجهی به ارزش کار علمی پدرانشان ندارند بویژه اینکه اکثر طلبه ها از نظر مادی بنیه بسیار ضعیفی نیز دارند.

وی افزود: چه بسا این فرزندان توجهی به عمق کار پدران خود نکنند و وقتی سن آنها به دوره دبیرستان می رسد، دنبال ورود به مسیر علمی حوزه نباشند و اگر هم وارد شدند، بلافاصله از آن خارج شوند.

وی گفت: همسران طلاب و مادران فرزندان روحانیان نیز نقش اساسی در این رابطه دارند و باید سعی کنند نسل علمی شوهران خود را استمرار دهند و فرزند خود را در مسیر حوزوی تربیت کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: همسران طلبه ها باید برای فرزندان خود ثابت کنند، که علوم حوزوی با علوم دیگر قابل مقایسه نیست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با تاکید بر اینکه خانواده های افراد روحانی باید لااقل در میان بستگان و آشنایان خود الگو باشند افزود: اگر امروز یک خانواده روحانی جنبه های مختلف الگو بودن خود مانند پاسخگویی به مسائل و شبهه ها، صبر در مقابل ناملایمات و کمبودها را رعایت کند در تقویت دین نیز بسیار اثرگذار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز