مدیر مجموعه فرهنگی دنیای کتاب قم عنوان کرد

جمع‌آوری ۳۰ هزار عنوان کتاب از هزار و ۵۰۰ ناشر مختلف/بیش از ۴۰ هزار قمی در طرح پاییزه برای خرید کتاب اقدام کردند

۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۱۰:۳۳:۲۹
کد خبر: ۶۸۹۰۲۱
جمع‌آوری ۳۰ هزار عنوان کتاب از هزار و ۵۰۰ ناشر مختلف/بیش از ۴۰ هزار قمی در طرح پاییزه برای خرید کتاب اقدام کردند
مدیر مجموعه فرهنگی دنیای کتاب قم از جمع‌آوری 30 هزار عنوان کتاب از هزار و 500 ناشر برتر در این مجموعه یاد کرد و گفت: طی 6 ماه آینده 30 هزار عنوان کتاب دیگر به مجموعه دنیای کتاب قم اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسین قوامیان‌ ، با اشاره به اینکه امسال طرح عیدانه کتاب برای سومین سال متوالی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: مردم تاکنون استقبال بسیاری از این طرح کرده به همین علت مجموعه فرهنگی دنیای کتاب برای اجرای این طرح یک برنامه ویژه را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از 40 روز از افتتاح مجموعه فرهنگی دنیای کتاب گذشته است، اضافه کرد: طی این مدت 30 هزار کتاب از هزار و 500 ناشر برتر در مجموع با 198 موضوع و زیر موضوع با محوریت کتاب‌های دانشگاهی، عمومی، دفاع مقدس، رمان و داستان و غیره در این مجموعه جمع‌آوری شده است.

مدیر مجموعه فرهنگی دنیای کتاب قم خاطرنشان کرد: برنامه‌های مجموعه فرهنگی دنیای کتاب از جمله برگزاری نشست‌های تخصصی از جمله رونمایی کتاب، نقد کتاب و جشن امضا با استقبال مطلوب علاقمندان به کتاب و کتابخوانی دنبال شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح عیدانه کتاب 30 درصد تخفیف ویژه مجموعه فرهنگی دنیای کتاب درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: 20 درصد تخفیف توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 10 درصد نیز توسط مجموعه فرهنگی دنیای کتاب پرداخت می‌شود اما کتاب‌های کمک‌درسی در گروه کتاب‌های طرح عیدانه جایی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه طرح عیدانه کتاب طی دو سال اخیر به شیوه مطلوبی در استان قم دنبال شده است، عنوان کرد: کتابفروشی‌ها بیشترین فروش خود را در طرح پاییزه کتاب و روز کتاب‌گردی دارند که در این طرح‌ها صف‌های طولانی در برخی از فروشگاه‌ها مشاهده می‌شود.

قوامیان با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی دنیای کتاب به دنبال افزایش شور و هیجان مردم نسبت به مطالعه کتاب است، تصریح کرد: در طرح پاییزه بیشتر کتاب‌های دانشگاهی و کودک و نوجوان به فروش می‌رسد اما در طرح عیدانه بیشتر کتاب‌های نفیس و کودک و نوجوان به فروش می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 40 هزار قمی در طرح پاییزه برای خرید کتاب اقدام کردند و در شهر قم نیز بیش از یک میلیارد تومان فروش رقم زده شده است؛ با توجه به نسبت جمعیتی، استان قم رتبه نخست را در طرح‌های مختلف رتبه نخست خرید کتاب را به خود اختصاص داده و در مشارکت ناشران و کتاب فروشان نیز رتبه‌های دوم و سوم را داشته‌ایم.

مدیر مجموعه فرهنگی دنیای کتاب قم یادآور شد: این مجموعه در مساحتی نزدیک به هزار و 270 متر مربع با بخش‌های مختلف از جمله تالار گنجینه شامل کتاب‌های نفیس، تالار عمومی شامل کتاب‌های روانشاسی، دفاع مقدس، جغرافیا، تاریخ و رمان و داستان ایرانی و خارجی و تالار دانشگاهی شامل کتاب‌های حقوقی، پزشکی، زبان، اقتصاد، حسابداری و غیره فعالیت خود را دنبال می‌کند.

قوامیان ادامه داد: مجموعه فرهنگی دنیای قم از ساعت 9.30 الی 13.30 و 16.30 الی 23 دائر خواهد بود و در ایام نوروز تا 15 فروردین‌ماه سال آینده به صورت مستمر از ساعت 9.30 الی 23 به علاقمندان خدمات‌رسانی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه طی 6 ماه آینده 30 هزار عنوان کتاب به مجموعه دنیای کتاب اضافه می‌شود، تصریح کرد: در این مجموعه به دنبال ایجاد بستر مناسب برای مطالعه افراد هستیم، اگر فردی تمایل داشته باشد می‌تواند یک روز کامل در این مجموعه حضور یابد و به مطالعه بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه فرهنگی دنیای کتاب به صورت زنجیره‌ای در برخی از نقاط کشور فعالیت خواهد داشت، گفت: 70 درصد محصولات این مجموعه به کتاب اختصاص دارد و 30 درصد باقیمانده را محصولات فرهنگی تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری کتاب‌های مختلف از هزار و 500 ناشر در یک مجموعه کار ساده‌ای نیست اما با مشارکت مجموعه‌های مختلف توانسته این هدف مهم را رقم بزنیم.

قوامیان با اشاره به اینکه یک برنامه جست‌وجوگر قوی تحت وب ویژه محصولات مجموعه فرهنگی دنیای کتاب درنظر گرفته شده است، مطرح کرد: افراد می‌توانند در هر مکانی کتاب‌های موردنظر خود را به صورت اینترنتی سفارش دهند، در صورت موجود بودن کتاب طی 24 ساعت سفارش آن‌ها به هر نقطه‌ای از استان و طی 48 ساعت به هر نقطه‌ای از کشور ارسال می‌شود.

مدیر مجموعه فرهنگی دنیای کتاب قم به برگزاری نشست‌های مختلف با حضور فرهاد حسن‌زاده، مصطفی منصور و یوسف علیخانی اشاره کرد و گفت: تازه‌های نشر یک روز بعد از رونمایی در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز