معاون حرم حضرت معصومه(س):

اجرای ۲۶۰ برنامه همزمان با ایام نوروز در آستان حضرت فاطمه معصومه(س)

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۱۳:۵۳:۵۴
کد خبر: ۶۸۹۶۳۰
اجرای ۲۶۰ برنامه همزمان با ایام نوروز در آستان حضرت فاطمه معصومه(س)
معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با 260 برنامه فرهنگی و هنری به صورت حضوری و در فضای مجازی آماده خدمات رسانی زائران و مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در جمع خبرنگاران، با بیان مطلب فوق گفت: این برنامه ها با هدف تکریم زائران ، معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) و جایگاه معنوی قم، ارائه محتوای مناسب برای مخاطبان در حوزه مسائل دینی و تربیتی و ایجاد شور و نشاط بین خانواده ها برگزار می شود.

وی اضافه کرد: آستان مقدس با تشکیل هفت کارگروه در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، تبلیغی، انتظامی، امنیتی، پشتیبانی، نظارت و ارزیابی، امور مربوط به خانواده، محافل و مراسم و اطلاع رسانی با حضور بیش از یک هزار و 300 نیروی ستادی و خادم از زائران استقبال می کند و خدمات ارائه می دهد.

وی شعار نوروزی عتبات مقدس در کشور را « بهار را با محبت تو آغاز می کنم» عنوان کرد و گفت: فعالیت های نوروزی حرم حضرت معصومه(س) از 28 اسفندماه آغاز می شود و تا 13 فروردین ماه ادامه دارد.

فلاحی بیان کرد: ویژه برنامه تحویل سال نو از مهم ترین برنامه های آغاز سال جدید است و با توجه به همزمان بودن با شب شهادت امام هادی(ع)، این برنامه به گونه ای اجرا می شود که هم به مقام شامخ آن حضرت ادای احترام و ارادت شود و هم شور و حال آغاز سال جدید را در برداشته باشد.

وی افزود: برنامه تحویل سال نو ساعت 16:30 سه شنبه 29 اسفندماه آغاز می شود و پس از اقامه نماز و سخنرانی آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، با مناجات تحویل سال و پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: آیین هایی از جمله سخنرانی و مداحی هر شب بعد از نماز عشا، پیام حرم هر روز ساعت 12، زمزم معرفت «پرسش و پاسخ معارفی» هر روز قبل از اذان مغرب، ادعیه و مناجات صبح ها بعد از نماز صبح و خواندن دعاهای مخصوص هر روز در روزهای عید نیز برگزار می شود.

فلاحی گفت: در طول برگزاری برنامه های نوروزی حرم مطهر، شبستان امام خمینی(ره) و صحن حضرت صاحب الزمان(عج) ویژه برادران، بالکن ها، هشتی غربی و شرقی شبستان امام خمینی(ره)، شبستان حضرت نجمه خاتون(س)، شبستان ها و ضلع جنوبی صحن مسجد اعظم، راهروی آیت الله بروجردی(ره) و صحن امام رضا(ع) ویژه خواهران و میدان آستانه، صحن حضرت جوادالائمه(ع) و صحن جامع فاطمی(س) نیز خانوادگی خواهد بود.

وی گفت: چهار ایستگاه برای راهنمایی زائران نوروزی، ارائه بروشور راهنمای زائر، توزیع ویژه برنامه های نوروزی حرم مطهر و مسابقات نوروزی در صحن جامع فاطمی(س)، صحن حضرت جواد الائمه(ع)، میدان آستانه و بلوار بهار راه اندازی می شود.

معاون حرم حضرت معصومه(س) افزود: نمایشگاه بهشت بانو که در صحن جامع فاطمی(ع) برپا خواهد شد، شامل غرفه های کودک و نوجوان، میز مشاوره، کارگاه احکام، مهدویت، عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی، سوغات فرهنگی(صنایع دستی و هنرهای اسلامی)، خدمات درمانی، عکاس خانه، تونل پرواز با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی امامزادگان شاخص استان قم می باشد.

وی اضافه کرد: نمایشگاه حریم حرم نیز شامل روایتی هنرمندانه از زندگانی حضرت معصومه(س) به همراه نمایش عکس هایی از برنامه های مختلف حرم مطهر است نیز در پارکینگ شرقی حرم مطهر برپا می شود.

وی بیان کرد: مسابقه روزانه «می خواهم مثل شما باشم» و کتابخوانی از ولادت تا ولایت (بازخوانی زندگینامه امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) در کلام رهبر معظم انقلاب) از مسابقه هایی است که در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

فلاحی خاطرنشان کرد: برگزاری تورهای حرم شناسی و شخصیت شناسی حضرت معصومه(س) با هدف معرفی زندگانی حضرت، معرفی ستارگان و بزرگان آرمیده در حرم مطهر و بیان شاهکارهای معماری حرم از برنامه هایی است که برای زائران ایرانی و غیرایرانی درنظر گرفته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز