در گفتگو با برنا مطرح شد؛

لزوم استفاده از تخصص جامعه نخبگان

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۰۰:۰۴:۰۳
کد خبر: ۶۹۰۰۷۵
لزوم استفاده از تخصص جامعه نخبگان
اصلی ترین انتظار این است که فرصتی فراهم شود تا بتوانیم از تخصص های خود در جامعه دانشگاهی و غیر دانشگاهی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نخبگان سرمایه های اصلی جامعه به شمار می روند که با ایده ها و خلاقیت های خود همواره در رشد و بالندگی کشور کوشا هستند.

استان قم دارای نخبگان ارزشمند و تاثیرگذاری است که توانسته اند با اقدامات و خلاقیت خود نقش موثری را ایفا کنند.

خبرگزاری برنا به سراغ یکی از نخبگان استان قم رفته و با وی به گفتگو پرداخته است که در ادامه می خوانید:

 

با سلام، لطفا خود را معرفی بفرمائید.

به نام خدا. با سلام. فاطمه سادات لسانی هستم. دانشجوی دکترا رشته مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه قم.

موارد متعددی از جمله رتبه برتر کنکور کارشناسی، دانشجوی ممتاز دانشگاه قم در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و مقالات علمی-پژوهشی در حوزه های تخصصی مرتبط به مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات و... را نیز توانسته ام کسب کنم.

 

 دلایل موفقیت خودتان را در چه می دانید.

در درجه اول لطف خدا همیشه شامل حال من بوده و هست و در همه مقاطع زندگی حضور خدا را حس می کنم. پس از آن، حمایت های همیشگی خانواده و علی الخصوص پدر و مادرم شرایطی را برایم فراهم کرد که توانستم در راستای علایق خود و تقویت مهارت های تخصصی گام بردارم. همچنین بسیار مهم است که هر کس در زندگی هدف داشته باشد و بسیار خوب است اگر آن هدف، در راستای علایق فرد باشد.

در مسیر رسیدن به موفقیت، همواره موانع و سختی های زیادی وجود دارد که بدون وجود علاقه و پشتکار نمی توان از پس آن برآمد. نباید از شکست ترسید و فقط باید از مشکلات، درس گرفت و آنها را فراموش کرد.

 

شما به عنوان یکی از نخبگان استان قم مطرح هستید، تاکنون از چه تسهیلاتی استفاده کرده و اینکه نقش بنیاد نخبگان استان قم چه بوده است؟

حمایت هایی که از ایده های پژوهشی به عمل می آید واقعا مفید است و من نیز از اعتبار پژوهشیاری استفاده کرده ام.

بنیاد نخبگان قم بحمدلله کارمندان بسیار پیگیر و سخت کوشی دارد و واقعا تا جایی که امکانات و قوانین اجازه بدهد از دانشجویان نخبه حمایت می کنند، هم چنین نشست هایی که برای نخبگان برگزار می شود ( مانند جلسات هم اندیشی، کلاس های آموزشی و اردوهای علمی- فرهنگی) فرصتی را فراهم می آورد تا جامعه نخبگانی بتوانند از تجربیات هم استفاده کنند و چه بسا فرصت هایی برای انجام همکاری های بین رشته ای فراهم شود.

 

به نظر شما وظایف جامعه نخبگان در کشور و سطح ملی چیست؟

به نظر من مهم ترین وظیفه این است که افراد نخبه، تخصص خود را فقط در دانشگاه ها و در قالب مقالات و پروژه های مختلف حبس نکنند و فرصتی فراهم شود تا بتوانند در بالاترین سطح از تخصص خود به منظور ارتقای جامعه و پیشرفت کشور استفاده کنند.

بنده نیز سعی کرده ام تا حدودی در این راستا تلاش کنم که امیدوارم در سال جدید هم در این مسیر بتوانم گام بردارم.

 

 انتظارت نخبگان از جامعه و مسولان چه چیز می تواند باشد؟

اصلی ترین انتظار این است که  فرصتی فراهم شود تا بتوانیم از تخصص های خود در جامعه دانشگاهی و غیر دانشگاهی استفاده کنیم و دغدغه های جانبی برای جذب در دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی نداشته باشیم. چه بسیار ایده هایی که نیازمند حمایت مسئولین هستند تا اجرایی شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز