رئیس ستاد اعتکاف: ۱۴هزار قمی معتکف می شوند

۱۳۹۶/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۵:۰۸
کد خبر: ۶۹۰۴۳۴
رئیس ستاد اعتکاف: ۱۴هزار قمی معتکف می شوند
رئیس ستاد اعتکاف قم گفت: 14 هزار تن از خداجویان در 22 مسجد این شهر معتکف خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید علی رضا تکیه ای در دیدار با استاندار قم افزود: 17 هزار و 161 تن متقاضی حضور دراین مراسم معنوی بودند که از میان آنان 9 هزار و 678 تن خانم ثبت نام کردند.

وی با ارائه گزارشی در مورد برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی علمی ادبی و هنری اعتکاف، اظهار کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و با منویات رهبر معظم انقلاب و راهنمایی های علمای عظام شاهد گستره علمی و ادبی مناسبی در حوزه برگزاری مراسم اعتکاف هستیم.

استاندار قم نیز دراین دیدار با تبریک فرارسیدن سال نو و آغار ماه رجب، گفت: آثار و برکات برگزاری چنین مراسم هایی در بخش های فرهنگی و معنوی در استان کاملا مشهود است.

سید مهدی صادقی نیت پاک و خالص در انجام این مراسم را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: امکانات و ملزومات برگزاری مراسم اعتکاف با عنایات الهی و با دستان خیرین در این حوزه فراهم شده است و مسئولان استان نیز از هر گونه مساعدت در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی اعتکاف، ادامه داد: استان ظرفیت ویژه ای در این موضوع دارد و استقرار ستاد مرکزی اعتکاف کشور در قم نمود این مهم است.

روزهای سیزدهم ، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب به عنوان ایام البیض، سالکان و خداجویان در مساجد معتکف می شوند. روزه ، اعمال ام داوود ، زیارت حضرت سید الشهدا از جمله اعمال این ایام می باشد.

شرکت کنندگان در مراسم معنوی به دور از آلایندگی های مادی ، این سه روز را روزه گرفته و با خدای خود راز و نیاز می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز