رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

پرداخت ۶۳۳ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی قم

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۱۱:۲۰:۴۱
کد خبر: ۶۹۴۸۱۲
پرداخت ۶۳۳ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی قم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در مجموع 633 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به واحدهای تولیدی قم به صورت مستقیم و در قالب طرح رونق تولید پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمود سیجانی امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت اجرای طرح رونق تسهیلات در استان قم اظهار کرد: استان قم در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در بخش صنعت در سال 96، رتبه 11 ا دارا است، رتبه استان قم در مجموع در بخش‌های مختلف این طرح، 15 است و در مجموع 633 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به واحدهای تولیدی قم به صورت مستقیم و در قالب طرح رونق تولید پرداخت شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 178 مورد تسهیلات به میزان 302 میلیارد به صورت مستقیم به واحدهای تولیدی استان قم پرداخت شد، رتبه استان در این زمینه 13 بود، در سال 1396 در مجموع 788 مورد تسهیلات به واحدهای تولیدی به ارزش 633 میلیارد تومان پرداخت شد که فراتر از پیش بینی 500 میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در کمیته بررسی تسهیلات رونق تولید استان با پرداخت 6 مورد تسهیلات سرمایه در گردش به میزان 65 میلیارد ریال، 2 مورد تسهیلات سرمایه ثابت به ارزش 150 میلیارد رسال و سه مورد تسهیلات نوسازی به میزان 124 میلیارد ریال موافقت شد.

سیجانی با اشاره به وضعیت مرغداران استان قم اظهار کرد: مراحل امهال تسهیلات واحدهای مرغداری خسارت دیده از آنفولانزای مرغی در استان و همچنین امکان پرداخت تسهیلات برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش از محل 10 درصد اعتبارات توسعه روستایی به این واحدها طی نامه ای با امضای استاندار قم از معاون اول رئیس جمهوری پیگیری شده است.

وی ادامه داد: بانک‌های عامل استان قم نسبت به وصول مطالبات خود از واحدهای مرغداری استان مساعدت کنند و مهلت لازم را به مرغداران خسارت دیده برای پرداخت بدهی شان بدهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در جلسه سه جانبه ای بین دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، بانک گردشگری و سازمان میراث فرهنگی مقرر شد که بانک گردشگری نسبت به پرداخت تسهیلات در استان از منابع داخلی بانک اقدام و گزارش عملکرد آن را به کارگروه تسهیل اعلام و در سامانه هماهنگ ثبت کند.

سیجانی با اشاره به  ضرورت حمایت از بخش تولید در استان قم اظهار کرد: باید رقابت پذیری در بخش تولید در دو بخش کیفیت و قیمت را ارتقا بدهیم، اصناف هم در زمینه تولید نقش ارزنده ای دارند و نقش آن‌ها در زمینه توزیع و مصرف کالای ایرانی مهم است.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های استان قم باید در راستایی حرکت کند که حمایت از کالاهای ایرانی را در دستور کار خود قرار بدهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در سال گذشته 114 مورد تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت استان به میزان 207 میلیارد تومان پرداخت شد، بیشتر میزان پرداخت در این زمینه توسط بانک صنعت و معدن و بانک ملی و بانک ملت صورت گرفت، از 114 مورد تسهیلات سرمایه در گردش، 99 مورد تسهیلات سرمایه در گردش، 13 مورد تسهیلات سرمایه ثابت و دو مورد تسهیلات نوسازی و بازسازی بود.

سیجانی در پایان با اشاره به نظارت بر واحدهای تولیدی استان قم خاطرنشان کرد: هر هفته روزهای چهارشنبه کارشناسان دستگاه‌های اجرایی از واحدهای تولیدی استان که تسهیلات طرح رونق تولید را دریافت کردند، بازدید می‌کنند.

نظر شما