با محوریت قرآن و استکبارستیزی

قم میزبان همایش پژوهش‌های قرآنی

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۱۴:۲۹:۰۶
کد خبر: ۶۹۵۴۳۳
قم میزبان همایش پژوهش‌های قرآنی
دبیر همایش بین المللی پژهش‌های قرآنی از برگزاری این همایش در قم با محوریت قرآن و استکبارستیزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رضا امانی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی گفت: با توجه به ضرورتهای تفکر و تعمق در آیات قرآن کریم به عنوان دستور العمل حیات انسانی و تشویق و ترغیب پژوهشگران به غور در آیات الهی، از بیست و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بخشی با عنوان مقاله نویسی به بخش حفظ و قرائت افزوده شد که به مرور به عنوان همایش بین المللی پژوهش های قرآنی سازماندهی شده است .

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش تشویق و ترغیب جامعه جهانی قرآنی به کنکاش در قرآن و تحقیق و پژوهش در عرصه علوم و معارف قرآن، نشان دادن جامعیت آموزها های اسلام و معارف قرآن در هدایت و جهت دهی تمام ابعاد جامعه بشری و گفتمان سازی عمومی مفاهیم قرآنی  در سطح جامعه و جهان اسلام است .

معاون دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ادامه داد: موضوع این همایش قرآن کریم و استکبار ستیزی و در سه محور استکبار ستیزی در قرآن کریم، استکبار ستیزی در سیره معصومان و استکبار ستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی می باشد.

امانی تصریح کرد: فراخوان این همایش از  مهرمان و آذرماه شروع شده و تا 20 اسفند سال گذشته ادامه داشته که خوشبختانه امسال شاهد استقبال بی نظیری از سوی اساتید حوزه و دانشگاه بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه تعداد ارسال مقالات در سال گذشته  420 عنوان بوده اظهار داشت: امسال هزار و 115 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که 985 مقاله داخلی و 130 مقاله از 15 کشور دریافت شده است.

معاون دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خاطر نشان ساخت: مخاطبان اصلی ما دانشجویان و طلاب هستند و مهمانان خارجی نیز از میان اساتید برجسته هستند که از میان تعداد مهمانان خارجی 30 مهمان از  9 کشور خارجی در این همایش برگزیده شده اند همچنین طی همایش های برگزار شده 68 مقاله برتر معرفی شده که در این همایش  تقدیر خواهند شد .

امانی یاد آور شد: بحث اصلی همایش های ما ایجاد پلی میان قرآئت قرآن و عمل به قرآن است و آیات زیادی در تعقل ، تفکر، ذکر و... که بالغ بر 300 آیه می باشد عنوان شده و مارا دعوت میکند که به تفکر در  مفاهیم قرآنی تئجه کنیم تا جامعه به یک جامعه قرآنی تبدیل شود و بتوانیم از  مفاهیم قرآنی بهره مند شویم.

وی گفت:همایش های منطقه ای در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه در مناطق برگزار می شود و تعدای از این مقالات در بخش  بین الملل در تاریخ 28 و 29 فرودین ماه در دو نوبت صبح . عصر در مدرسه امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت الله اعرافی برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز