مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد

برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی در قم

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۱۴:۳۵:۴۳
کد خبر: ۶۹۵۴۴۰
برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی در قم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: جشنواره ملی سرود رضوی از 24 تا 26 تیرماه در تالار مرکزی شهر قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به ویژگی‌های جشنواره ملی امام رضا(ع) اظهار کرد: این جشنواره در 31 استان کشور و 75 کشور جهان به صورت ملی و بین المللی برگزار می‌شود و امسال شاهد برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره امام رضا(ع) خواهیم بود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف کشور در برگزاری جشنواره امام رضا(ع) مشارکت دارند، سال گذشته میزبانی جشنواره ملی شعر کرامت بر عهده استان قم بود و شعرای بسیاری از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: امسال با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان داریم، جشنواره ملی سرود رضوی در استان قم برگزار خواهد شد، سال‌ها شاهد برگزاری برنامه‌های سرود در مدارس کشور و استان بودیم.

حسینی کاشانی با اشاره به روال برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی اظهار کرد: در مرحله نخست فیلم‌های گروه‌های سرود به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود و سپس گروه‌هایی در مرحله نهایی به رقابت خواهند پرداخت، در نهایت پنج گروه برتر سرود این جشنواره برای تهیه اثر در استودیو مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: گروه‌های سرود می‌توانند آثار خود را در زمینه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ و امام موسی کاظم(ع) به دبیرخانه جشنواره ملی سرود رضوی ارسال کنند، بخش ویژه این جشنواره با موضوع نماز است و شرکت در آن ویژه آقایان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: ثبت نام جشنواره ملی سرود رضوی از طریق سایت جشنواره است، همچنین آثار از طریق دی وی دی و با پست نیز به آدرس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم قابل ارسال است.

حسینی کاشانی با اشاره به جوایز جشنواره ملی سرود رضوی اظهار کرد: به سه گروه برتر این جشنواره به ترتیب پنج، چهار و سه میلیون تومان کمک هزینه سفر زیارتی اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی سرود رضوی 20 خردادماه است، همچنین در 9 تیرماه آثار برتر برای شرکت در جشنواره معرفی خواهند شد. جشنواره ملی سرود رضوی از 24 تا 26 تیرماه در تالار مرکزی شهر قم برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های هنر، پیام‌های انقلاب اسلامی را به نسل حاضر و فراتر از مرزهای کشور انتقال بدهیم، زبانی بهتر از هنر برای انتقال پیام نیست و بسیاری از مفاهیم از طریق هنر به مخاطبان منتقل می‌شود.

حسینی کاشانی با اشاره به ساختار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: ساختار این اداره کل از درجه سه به درجه دو ارتقا پیدا کرد و پست‌ها در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به دنبال جذب بودجه برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی استان قم و برگزاری برنامه‌های ویژه در این استان هستیم، سال گذشته حدود 6 میلیارد تومان بودجه عمرانی جذب کردیم و یک مجتمع فرهنگی در منطقه پردیسان افتتاح شد، همچنین به دنبال بهره برداری از یک کتابخانه در خیابان امام خمینی(ره) تا پایان سال هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز