مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد

اجرای ۱۸۵ کیلومتر شبکه فاضلاب با تسهیلات بانک توسعه اسلامی

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۱۴:۴۱:۵۱
کد خبر: ۶۹۵۴۴۴
اجرای ۱۸۵ کیلومتر شبکه فاضلاب با تسهیلات بانک توسعه اسلامی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از اجرای 185 کیلومتر شبکه فاضلاب در مناطق اولویت‌دار قم با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی جان صادق‌پور به ارائه گزارشی از پیشرفت طرح فاضلاب بهره‌مند از تسهیلات بانک توسعه اسلامی (IDB) در قم پرداخت و با اشاره به تخصیص اعتبارات ۷۰ میلیون یورویی از سوی بانک توسعه اسلامی برای اجرای شبکه جمع‌آوری و انتقال و تصفیه‌ بهداشتی فاضلاب شهر قم اظهار کرد: در همین راستا ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب و اجرای شبکه‌های فاضلاب در مناطق اولویت‌دار شهر از جمله مناطق دو، سه و 6 شهری در دستور کار قرار گرفت.

وی احداث یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور با بهره‌گیری از تسهیلات بانک توسعه اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۵۰ هزار نفر و تصفیه لجن با ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر در حال حاضر در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم احداث و بهره‌برداری از 18 کیلومتر خطوط اصلی و انتقال فاضلاب با لوله‌های به اقطار 600 تا 2 هزار میلی‌متر را از دیگر دستاوردهای بهره‌گیری از تسهیلات بانک توسعه اسلامی برشمرد و ابراز کرد: 100 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب نیز از محل این طرح، در منطقه 2 شهری با زیرپوشش قرار دادن 140 هزار نفر نیز اجرا و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: 104 کیلومتر شبکه فاضلاب دیگر و نصب 15 هزار انشعاب فاضلاب از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی در منطقه 3 و 6 شهری در دستور کار قرار دارد که این مرحله از پروژه نیز با 85 درصد پیشرفت در حال تکمیل است.

صادق پور با بیان اینکه در مجموع 185 کیلومتر شبکه فاضلاب با بهره‌گیری از تسهیلات بانک توسعه اسلامی در مناطق 2، 3 و 6 اجرا شده است گفت: با اقدامات انجام شده امکان اتصال نیمی از جمعیت شهر قم به شبکه فاضلاب فراهم شده است.

وی در ادامه از شهروندانی که در حوزه خدمات شبکه فاضلاب قرار گرفته‌اند و امکان اتصال آن‌ها به شبکه فاضلاب وجود دارد، خواست هر چه سریع‌تر نسبت به اتصال آن به شبکه جمع‌آوری اقدام کنند تا از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته به نحوه مطلوبی بهره‌مند شوند.

صادق‌پور با بیان اینکه در حال حاضر مشترکین زیادی، با وجود اجرای شبکه فاضلاب نسبت به خرید و نصب انشعاب اقدام نکرده‌اند، تصریح کرد: در صورت ادامه روند خودداری شهروندان از خرید و نصب انشعاب فاضلاب که با تسهیلات ویژه‌ای نیز واگذار می‌شود، علاوه بر بی‌تأثیر بودن نتایج اجرای طرح‌ها، در رفع مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی مشارکت نکرده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز