نگاه ویژه استان قم به رشد نخبه پروری/نخبگانی که پشتکار دارند

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۱۳:۵۴:۴۲
کد خبر: ۶۹۶۲۶۴
نگاه ویژه استان قم به رشد نخبه پروری/نخبگانی که پشتکار دارند
استان قم که همواره در همه زمینه ها سرآمد بوده است، در عرصه نخبه پروری نیز توانسته نقش موثری را ایفا کند به گونه ای که رشد نخبه پروری در استان گویای این مطلب است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، جامعه نخبگانی از تاثیرگذارترین جامعه هر کشور به شمار می روند، نیروی انسانی موفق در هر جامعه می تواند آن کشور را به بهترین شرایط ممکن از نظر علمی و تحقیقاتی برساند، که در این زمینه ایران اسلامی نیز مستثنی نبوده و با وجود نخبگان و اندیشمندان توانسته نقش موثری در منطقه و جهان ایفا کند.

 

به منظور آشنایی با نخبگان و تلاش ها و اقدامات آنها به سراغ یکی از نخبگان رفته و با وی به گفتگو نشسته ایم.

لطفا خود را معرفی بفرمائید.

سعیده علی محمدی متولد سال 1363، رتبه ممتاز دانشگاه، در ترم های متوالی با معدل ۱۹به بالا.

در دو رشته مهندسی کامپیوتر و علوم قرآنی در حال تحصیل هستم و با وجود اینکه هر دو رشته متفاوت هستند اما توانسته ام مقالات بسیاری در این زمینه تولید و به موفقیت برسم.

 

دلایل موفقیت خودتان را در چه می دانید.

یکی از دلایل موفق من، داشتن پشتکار و علاقه به تحصیل علوم بوده است که سعی کرده ام همواره در این مسیر گام برداشته و به موفقیت برسم.

همچنین می توانم بگویم که کمی استعداد و هوش نیز چاشی این پشتکار شده که می توان گفت موجب موفقیت من می شود.

 

شما به عنوان یکی از نخبگان استان قم مطرح هستید، تاکنون از چه تسهیلاتی استفاده کرده و اینکه نقش بنیاد نخبگان استان قم چه بوده است؟

خوب در این عرصه اگر موضوعی بوده استفاده کرده ام که از جمله آنها برخی جوایز تحصیلی که در این سازمان تعریف شده است، بوده است.

همچنین هزینه ای برای پایان نامه،  مبلغی جهت پژوهش یاری در دانشگاه محل تحصیل،  برخی اردوها،  کارگاه های آموزشی و.... نیز از دیگر مسائل بوده است.

در خصوص نقش بنیاد نخبگان نیز باید بگویم که نقش بنیاد نخبگان، به نظر بنده شناسایی استعداد های برتر و نخبه است و در ادامه، زدن یک جرقه کوچک در ذهن شخص، برای اطلاع از نخبه بودن تا استعداد خودرا بکار گیرد و رشد دهد.

 

به نظر شما وظایف جامعه نخبگان در کشور و سطح ملی چیست؟

وظیفه بنیاد نخبگان شناسایی مستعدین برتر و نخبه ها است و سوق دادن آنها به سوی رشد دادن استعدادهای ایشان است که به نظرم بنیاد نخبگان استان قم توانسته در این عرصه گام های خوبی را بردارد.

از سوی دیگر وظیفه نخبگان نیز، با حمایت بنیاد نخبگان،  باید در جهت رشد استعدادها و نخبگی خود باشد تا بتوانند به راحتی به ارتقاء سطح علمی، اقتصادی،  فرهنگی و. ..  کشور کمک کنند.

 

انتظارت نخبگان از جامعه و مسولان چه چیز می تواند باشد؟

به نظر من نخست، رسیدگی به توانایی نخبه ها و مستعدین برتر، به کارگیری آنها در جامعه، حل موانع و مشکلاتشان برای رشد و تعالی استعدادهای ایشان و... است.

همچنین به بنیاد، در تمام شعبه ها از نظر بودجه و امکانات، جهت پرداخت به موقع جوایز تحصیلی،  برگزاری برنامه های متنوع و... رسیدگی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز