شرکت ۷۱ نفر از ۴۶ کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۳:۲۶:۵۳
کد خبر: ۶۹۷۹۳۲
شرکت ۷۱ نفر از ۴۶ کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی
رئیس ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی از شرکت 71 نفر از 46 کشور در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسین اسدی امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات در سه رشته قرائت همراه تفسیر، حفظ کل قرآن همراه تفسیر و خطابه قرآنی برگزار می‌شود که اضافه شدن تفسیر به حفظ و قرائت و ایجاد رشته خطابه قرآنی از نوآوری‌های دوره جدید است.

وی خاطرنشان کرد: 71 شرکت‌کننده از 46 کشور دنیا در قالب نمایندگانی از همه قاره‌ها به این دوره راه پیدا کردند از جمله کشورهای شرکت‌کننده می‌توان به جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان، آرژانتین، انگلستان، بوسنی، پاکستان، ترکیه، دانمارک، سنگال، سوریه، عراق، گرجستان، لبنان، مالی، مصر، نیجریه، هندوستان و یمن اشاره کرد.

رئیس ستاد برگزاری دومین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی با بیان اینکه مرحله مقدماتی مسابقات با میزبانی جامعة المصطفی و واحدهای آن در خارج کشور در بیش از 25 کشور برگزار شده است گفت: برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات در این کشورها به معنای رویداد فرهنگی قرآنی مهم بود.

وی خاطرنشان کرد: 15 نفر از اساتید بزرگ و بین‌المللی در عرصه قرائت، حفظ، تفسیر و خطابه قرآنی این مسابقات را داوری می‌کنند که از این تعداد هشت نفر از ایران و هفت نفر از عراق، افغانستان الجزایر، پاکستان، لبنان، سوریه و مصر هستند.

اسدی مکان برگزاری مسابقات را در مدرسه علمیه امام کاظم واقع در بلوار معلم شرقی ذکر کرد و افزود: روز اول اردیبهشت ماه ساعت 9:30 مراسم استقبال رسمی از میهمانان در محوطه مدرسه انجام و پس از آن جلسه توجیهی و قرعه‌کشی و کارگاه‌های فشرده با موضوع تفسیر و خطابه قرآنی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقه بین‌المللی قرآن بعد از ظهر شنبه اول اردیبهشت ماه از ساعت 18 خبر داد و افزود: سخنرانی آیت‌الله اعرافی، اجرای تواشیح و سرود از جمله برنامه‌های افتتاحیه است. از دیگر برنامه‌ها می‌توان به حضور در حرم حضرت معصومه(س)، دیدار با آیت‌الله سعیدی و اجرای برنامه قرآنی و دیدار با یکی از مراجع تقلید و نشست با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد.

رئیس ستاد برگزاری دومین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی خاطرنشان کرد: صبح روز چهارم اردیبهشت فینال مسابقات و در همین روز مراسم اختتامیه با  حضور آیت‌الله سبحانی برگزار  می‌شود. از دیگر برنامه‌های جنبی مسابقات سفر به مشهد و زیارت بارگاه امام رضا(ع) است.

وی برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان و حافظان در سطح مدارس استان قم، مساجد و امامزادگان به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

اسدی با اشاره به اهمیت پرداختن به تفسیر قرآن در مسابقات گفت: تفسیر یکی از کاربردی‌ترین مباحث برای طلاب است و یکی از مأموریت‌های حوزه علمیه محسوب می‌شود بنابراین سعی شده به جریان قرآن‌محوری در تبلیغ کمک شود.

وی با اشاره به بخش خطابه مسابقه قرآنی گفت: فایل تصویری خطابه افراد در بهمن ماه اخذ شد و تیم داوری بررسی کردند و خطابه‌هایی که می‌توانستند به آیین این مرحله راه پیدا کنند انتخاب شدند که اکنون 22 شرکت‌کننده در رشته خطابه وجود دارد.

رئیس ستاد برگزاری دومین مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی رویکرد حوزویان به قرآن با شروع مدیریت آیت‌الله اعرافی در حوزه‌های علمیه را مورد توجه قرار داد و گفت: همراهی و هم‌افزایی نهادهای عالی حوزه در این امر قابل توجه است و شورای راهبری و هماهنگی امور قرآنی حوزویان به ریاست آیت‌الله اعرافی و عضویت نهادهای عالی حوزه تشکیل شده است.

وی مدیریت حوزه‌های علمیه برادران، حوزه‌های علمیه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، جامعة المصطفی العالمیه، حوزه علمیه خراسان، حوزه علمیه اصفهان و نهادهای مؤثر در تصمیم‌گیری قرآنی کشور مانند شورای توسعه فرهنگ قرآنی، وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی را از اعضای این شورا ذکر کرد.

اسدی عنوان کرد: این شورا تشکیل شده تا فعالیت‌های قرآنی در عرصه‌های مختلف از جمله آموزش، تحقیق، پژوهش، تبلیغ و ترویج را مدیریت کند و هماهنگی و هم‌افزایی بین نهادهای حوزوی ایجاد کند. امیدواریم این مسابقات در همان راستا منجر به انس طلاب با قرآن و نهادینه‌سازی مفاهیم قرآنی در تبلیغ شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز