۱۷۰۰ شغل پایدار در قم ایجاد شد

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۰۹:۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۹۸۱۶۹
۱۷۰۰ شغل پایدار در قم ایجاد شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت:در سال ۱۳۹۶ در مجموع هزار و ۷۵۳ اشتغال پایدار مهیا شده و برای سال جاری نیز اشتغال دو هزار و ۸۰۱ نفر را پیش‌بینی می‌‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عیسی رضایی در جلسه شورای اداری استان قم که در ساختمان فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: گردشگری از مسائلی است که دولت توجه زیادی به آن دارد و به نوعی دغدغه اصلی دولت محسوب می‌شود.

وی افزود: هر شغل پایداری که در صنعت گردشگری ایجاد شود، به تبع آن ۵ شغل دیگر ایجاد می‌شود و این مسئله نشان‌‌دهنده اهمیت رونق گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۶ در حوزه عمران گردشگری یک میلیارد تومان از اعتبارات استانی و بیش از ۲ میلیارد تومان از اعتبارات ملی بودجه داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم که این رقم در سال ۹۷ به حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برسد.

وی ادامه داد:  حدود ۴۷ میلیارد تومان در حوزه گردشگری تسهیلات پرداخت شده است، همچنین اعتبارات خوبی جذب شده است که امیدواریم پروژه‌هایی که تسهیلات جذب می‌کنند به بهره‌برداری برسند.

رضایی با اشاره به حوزه صنایع دستی گفت: صنایع دستی بخشی است که به تسهیلات ارزان قیمت نیاز دارد و برای کمک به این بخش به حمایت‌ها مجموعه استانداری نیاز داریم.

وی عنوان کرد: باتوجه به تعداد زیاد زائرانی که وارد قم می‌شود به نظر می‌رسد که اگر صنایع دستی در استان قم تقویت شود در زمینه اشتغال موفقیت‌های زیادی دست پیدا خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان کرد: در سال ۱۳۹۶ در مجموع هزار و ۷۵۳ اشتغال پایدار داشتیم و برای سال جاری نیز اشتغال دو هزار و ۸۰۱ نفر را پیش‌بینی می‌‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری در استان اظهار کرد: جهت‌گیری توسعه استان باید به سمت گردشگری باشد چراکه گردشگری تاثیرات اقتصادی زیادی خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی در سال جاری گفت: نامزدی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در یک برنامه‌ریزی ۱۰ ساله، تجهیز و راه‌اندازی فرودگاه، ایجاد ایستگاه‌های تجاری خدمات گردشگری، تجهیز قطار سریع‌السیر تهران، قم و اصفهان، جذب سرمایه‌گذاری خصوصی، توسعه گردشگری حلال و ایجاد مراکز تفریحی و توریستی از جمله برنامه‌های اداره ‌کل میراث فرهنگی استان قم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز