استاندار قم در پیامی به مناسبت هفته سلامت مطرح کرد

افزایش چشمگیر سرانه تخت‌های بیمارستانی در قم

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۱۲:۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۹۹۱۷۷
افزایش چشمگیر سرانه تخت‌های بیمارستانی در قم
استاندار قم با صدور پیامی فرارسیدن هفته سلامت را گرامی داشت و افزایش چشمگیر سرانه تخت‌های بیمارستانی با تکمیل و بهره برداری از بیمارستان‌های جدید التأسیس فرقانی و شهدای نیروگاه را از جمله اقدامات صورت گرفته در این عرصه دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در پیام مهدی صادقی به مناسبت هفته ملی سلامت آمده است: یک الی 7 اردیبهشت به نام "هفته ملی سلامت" با موضوع پوشش همگانی سلامت و شعار سلامت برای همه نامگذاری شده است. این هفته فرصت ارزشمندی برای تبیین اهمیت و جایگاه محوری سلامت در توسعه پایدار و آگاه سازی و جلب مشارکت و همراهی عموم مردم و نهادها در مسیر تحقق هر چه بهتر برنامه‌های این حوزه است.

در این پیام آمده است: تندرستی و سلامت، لازمه رشد و کمال انسان و از نعمت‌های با ارزش الهی است. مکتب اسلام جایگاه ویژه ای برای بهداشت و سلامت قائل شده و در احادیث و روایات متعددی، توجه به اصول و توصیه‌هایی در راستای مراقبت از نعمت سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های مختلف جسمی و روحی مورد تأکید قرار گرفته است. بدون شک جامعه سالم، بستر ساز توسعه و رشد و شکوفایی کشور در همه زمینه‌ها است از این رو  پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در دولت تدبیر و امید، اقدامات و برنامه ریزی‌های ارزنده ای در مسیر بهبود و ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه و افزایش امید به زندگی صورت گرفت.

در این پیام اضافه شده است: همسو با این نگاه ویژه دولت، در استان قم نیز اقدامات عظیم و تأثیرگذاری در حوزه بهداشت و درمان انجام گرفته است از جمله اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت و بهداشت با نگاه عدالت محوری و با هدف بهبود کیفیت، توزیع عادلانه و دسترسی آسان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، راه اندازی نخستین پایگاه اورژانس هوایی کشور در قم، افزایش چشمگیر سرانه تخت‌های بیمارستانی با تکمیل و بهره برداری از بیمارستان‌های جدید التأسیس فرقانی و شهدای نیروگاه، احداث بیمارستان در شرف افتتاح حضرت امیرالمؤمنین(ع)، آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان هزار تخت خوابی پردیسان و دیگر اقدامات زیرساختی حوزه سلامت استان که مجاورین و زائرین شهر کریمه اهل بیت(س) از آن‌ها منتفع شده و یا در آینده نزدیک از برکات آن بهره مند خواهند شد.

در این پیام اضافه شده است: فرصت را مغتنم شمرده، فرارسیدن هفته سلامت و تقارن آن با فرخنده اعیاد شعبانیه را به دست اندرکاران و تلاش گران عرصه بهداشت و سلامت به ویژه  جامعه فرهیخته پزشکان و پرستاران زحمتکش استان تبریک عرض کرده و ضمن قدردانی از زحمات، برای تمامی این عزیزان آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز