دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب در قم آغاز به کار کرد

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۹:۳۸:۱۶
کد خبر: ۶۹۹۴۹۵
دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب در قم آغاز به کار کرد
آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی عصر امروز در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی  در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه و مدیران استانی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی با حضور 71 شرکت کننده از 46 کشور دنیا در رشته‌های قرائت همراه با تفسیر، حفظ کل همراه با تفسیر و خطابه قرآنی برگزار می‌شود.

آیت الله عبدالله جوادی آملی در این مراسم طی یک پیام تصویری اظهار کرد: جامعه و امت اسلامی زیر سایه قرآن کریم از تمام آسیب‌ها و مشکلات در امان می‌ماند.

وی با بیان اینکه قرآن تمام نیازهای اخلاقی، حقوقی و فقهی را در بر داشته و مرجع تمام کتاب‌های دینی است، مطرح کرد: نازل شدن قرآن نظیر نازل کردن باران نیست چراکه خداوند قطرات باران را به زمین انداخت ولی قرآن را برای بهره‌مندی مسلمانان آویخت.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه هرچه برای سعادت جامعه نیاز باشد در اختیار قرآن کریم است، یادآور شد: حدیث و روایت دروغ در جهان اسلام کم نیست و تنها راه تشخیص روایات درست از روایات جعلی قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی‌مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز خاطرنشان کرد: امروز علما و اندیشمندان جهان اسلام برای مبارزه با همه مشکلات کشورهای اسلامی که از سوی استکبار جهانی به آن‌ها تحمیل شده است و همچنین برای حفظ وحدت میان مسلمانان از معارف قرآن کریم بهره ببرند.

آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم نیز ضمن بیان تاثیرات قرآن کریم در جامعه، ابراز کرد: دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به دلیل بعد بین المللی می‌تواند تمام قرآن دوستان را با هر فرقه‌ای که هستند دور یکدیگر جمع کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز