مراسم بزرگداشت شهید قرنی در قم برگزار شد

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۳:۴۳:۰۴
کد خبر: ۷۰۰۰۹۸
مراسم بزرگداشت شهید قرنی در قم برگزار شد
مراسم سی و نهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد محمد ولی قرنی نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش پس از پیروزی انقلاب، روز دوشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، خانواده معظم شهیدان و نیروهای مسلح در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارس خبرگزاری برنا از قم، در این مراسم که آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، برخی از مسئولان استانی و نیروهای مسلح حضور داشتند، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طی سخنان ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز عزت، افتخار، سربلندی و عظمت کشور و آحاد ملت مرهون خون شهداست.

حجت الاسلام احمد جلیلی صفت افزود: شهید قرنی از تربیت یافتگان حوزه های علمیه به شمار می آمد و در سنین جوانی با مرجعیت و شخصیت های بزرگ مذهبی در ارتباط بود.

وی با اشاره به نقش ارتش و نیروهایی مانند شهید قرنی در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در آستانه پیروزی انقلاب عده ای زمرمه انحلال ارتش را سر می دادند، اما حضرت امام (ره) فرمود ارتش باید بماند و ارتش نخستین نیرویی بود که به انقلاب و امام اعلام وفاداری کرد.

جلیلی صفت با اشاره به مبارزه های شهید قرنی با رژیم ستم شاهی افزود: این شهید بزرگوار به جرم براندازی و کودتا علیه حکومت پهلوی چندین بار دستگیر، محاکمه و زندانی شد اما هیچ گاه خم به ابرو نیاورد و استوارتر از قبل به راه خود ادامه داد.

امیر سرتیپ محمد ولی قرنی نخستین قربانی ضد انقلاب بعد از پیروزی انقلاب است، غائله کردستان در زمان او آغاز شد و در این قضیه با تصمیم گیری قاطع و به موقع توانست جلوی پیشروی ضد انقلاب را بگیرد و در نهایت همان قاطعیت در جایگاه ستاد ارتش خشم ضد انقلاب را برانگیخت تا سرانجام در سوم اردیبشهت ماه 58 در منزلش از سوی گروه تروریستی فرقان به شهادت رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز