توسط شهرداری

۱۴ هزار متر مربع باغ انار در قم خریداری شد

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۱۳:۰۲:۳۱
کد خبر: ۷۰۰۴۹۸
۱۴ هزار متر مربع باغ انار در قم خریداری شد
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر حمایت همه جانبه مدیریت شهری قم از برنامه های توسعه فضای سبز گفت: در همین راستا با تصویب شورا، 13 هزار و 500 متر مربع باغ انار توسط شهرداری خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن محرری اظهار داشت: این ملک در 30 متری قائم در منطقه 4 شهرداری قم واقع شده است.

وی حفظ باغات را هدف اصلی این اقدام دانست و افزود: برای این کار 160 میلیارد ریال هزینه و معوض آن که پلاک ثبتی دیگری تحت مالکیت شهرداری است، نیز مشخص شد.

وی گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با مالکان، به محض پایان فرایند قانونی مربوطه، عملیات احداث فضای سبز و ساماندهی پلاک خریداری شده آغاز می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم نیز، در پاسخ به سئوالی در خصوص مساحت باغات موجود در شهر قم افزود: کل باغات شناسایی شده توسط سازمان جهاد کشاورزی استان در سال 94 که طبق کمیسیون ماده 5 قانون شهرداری ها خارج از محدوده شهری قرار گرفته 76 هکتار است‌.

غلامرضا جان قربان گفت: بر اساس مذاکره هایی که در کارگروه فنی کمیسیون مذکور داشتیم، مقرر شد به منظور احصای باغات قم یک ویراش میدانی مجدد و کامل تری از سوی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی صورت گیرد.

معاون شهرداری قم همچنین تاکید کرد: باغات تحت هیچ عنوان برای کاری به جز احداث بوستان تغییر کاربری داده نمی شود.

وی همچنین با اشاره به خرید باغ یاد شده در منطقه 4 افزود: اگر شهرداری قصد خرید زمین برای درختکاری را داشت حداقل 15 سال به طول می انجامید از این رو با نظر موافق شهردار این باغ خریداری شد تا علاوه بر صرفه جویی درهزینه ها با ایجاد یک بوستان شهری، به حفظ باغات نیز کمک کرده باشیم.

وی با بیان اینکه بودجه خرید باغ در اعتبار سال 97 شهرداری قم پیش بینی شده است، افزود: احداث این بوستان شهری باِلغ بر20 میلیارد ریال هزینه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز