تولیت مسجد جمکران:

مسجد جمکران برای خدمت به زائران نیمه شعبان آماده است

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۱۱:۵۰:۰۰
کد خبر: ۷۰۱۲۲۲
مسجد جمکران برای خدمت به زائران نیمه شعبان آماده است
تولیت مسجد جمکران، برگزاری جشن نیمه شعبان در این مکان مقدس با حضور یک و نیم میلیون زائر را یکی از بزرگترین مانورهای تشیع در جهان دانست و گفت: تمام امکانات برای خدمت به زائران بسیج شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای هر چه باشکوه تربرگزار شدن جشن نیمه شعبان در مسجد جمکران افزود: با توجه به تجربه سال های گذشته از ماه ها قبل ستاد مربوطه تشکیل جلسه داد.

وی با بیان این که متاسفانه آن چنان که انتظار است، دستگاه ها ملی در جشن میلیونی نیمه شعبان مشارکت جدی ندارند، افزود: استان قم برای کسب رضایتمندی زائران تمام امکانات خود را به کار گرفته ولی برخی امکانات از توان استان خارج است.

وی مردمی برگزار کردن جشن نیمه شعبان را از جمله ویژگی های برنامه های امسال دانست و گفت: یکی از جلوه های مردمی، در ایستگاه های صلواتی خود را نشان می دهد، به گونه ای که تعداد ایستگاه های صلواتی نیمه شعبان از 6 ایستگاه به 110 ایستگاه افزایش یافته است.

رحیمیان با بیان این که برای نخستین بار جشن های نیمه شعبان تنها به یک روز محدود نشده است، افزود: امسال جشن های مهدوی از روز سه شنبه هفتم شعبان(چهارم اردیبهشت ماه جاری) آغاز شده و این ویژه برنامه ها تا پس از نیمه شعبان نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: علاوه بر هفت هزار خادم فعلی، یک هزار و 500 خادم افتخاری جدید برای ارتقای خدمت رسانی به زائران در مسجد جمکران ساماندهی شده اند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع حمایت از کالای ایرانی گفت: نباید برای تحقق حمایت از کالای ایرانی به شعار اکتفا کرد بلکه باید در مقام عمل به طور جد از واردات کالاهای غیر ضروری و کالاهایی که مشابه داخلی دارد پرهیز شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در این جلسه با اشاره به برپایی چهار خیمه معرفت در مسجد جمکران و مسیر حرکت زائران، گفت: این خیمه ها در ورودی های مسجد جمکران، بلوار پیامبر اعظم(ص) و امام زاده جعفر با برپایی چندین غرفه و اجرای برنامه های متنوع آماده خدمت به زائران در ایام جشن های نیمه شعبان است.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: علاوه بر ظرفیت شبستان های مسجد جمکران که مسئولان این مسجد معاون اجرایی مسجد جمکران نیز با بیان این که جش نیمه شعبان در این مکان مقدس یک اقدام جهانی است که مشارکت جدی همه دستگاه های ملی را می طلبد، گفت: حدود یک و نیم میلیون تن در جشن های نیمه شعبان در مسجد جمکران حضور پیدا می کنند.

احمد حاجی زاده با بیان این که باید از ظرفیت های مردمی برای خدمت رسانی به زائران استفاده کرد، افزود: ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با محوریت طلاب یکی از تشکل های مردم نهاد است که سال گذشته اقدام های خوبی در خدمت رسانی به زائران انجام داد.

وی ادامه داد: باید بستر لازم برای حضور گروه های مردم نهاد فراهم شود که برای تسهیل در این امر، اداره های صادر کننده مجوز برای برپایی ایستگاه صلواتی در مسجد جمکران تجمیع شده اند.

حاجی زاده افزود: ایجاد 16 پارکینگ جدید و افزایش 60 هکتار به ظرفیت پارکسوارها، علاوه بر رفع کمبود پارکینگ ها، مقداری از مسافت بین پارکینگ ها و مسجد را نیز کاهش می دهد.

وی با اشاره به برنامه های مختلف دهه مهدویت و همچنین ویژه برنامه های نیمه شعبان گفت: آیین خطبه خوانی، همایش خادمان افتخاری، برگزاری کارگاه های هنری، جشن پیوند فیروزه ای و تبلیغ ازدواج آسان، اجتماع جوانان عاشورایی زمینه سازان ظهور، افتتاح مرکز مشاوره، کرسی تلاوت و اذان در شب میلاد، تجلیل از فعالان عرصه هنر انقلاب، جُنگ مهدوی و جشن شکرگزاری خادمان، از جمله ویژه برنامه های جشن میلاد منجی عالم بشریت در مسجد جمکران است.

چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه جاری مصادف با نیمه شعبان، سالروز میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج) است.

نظر شما