نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

جمع‌آوری ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در سال ۹۶

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۰۹:۳۹:۱۵
کد خبر: ۷۰۲۵۶۰
جمع‌آوری ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در سال ۹۶
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از جمع‌آوری 370 میلیارد تومان زکات در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در دیدار با آیت الله صافی گلپایگانی اظهار کرد: تغذیه برای افراد جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار است که وزارت جهاد کشاورزی نیز تمام تلاش خود در مسیر تهیه غذای سالم قرار داده است.

 وی خاطرنشان کرد: تمام دست اندرکاران این نهاد بر تأمین مواد غذایی سالم اهتمام دارند تا از کمبودها در این بخش جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ترویج زکات را از جمله رسالت‌های این وزارتخانه ذکر کرد و افزود: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و کمک کمیته امداد جمع‌آوری 370 میلیارد تومان زکات را به همراه داشت که امسال طبق برآورد به 400 میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: پرداخت زکات از جمله دستورات دین اسلام است که باید نسبت به ترویج آن اقدام شود لازم است در نظر داشت 70 درصد زکات برای فقرا و 30 درصد برای امور و فعالیت‌های عام المنفعه اختصاص پیدا کرد.

تقوی یادآور شد: وزارت کشاورزی عهده‌دار مسیر تأمین تغذیه از نظر کشت، نهال و دام است و با دارا بودن بیش از 4 هزار و 500 عضو هیأت علمی در زمینه برطرف شدن نیازهای کشور تلاش می‌کند.

 

نظر شما