شهرداری قم مخالف احیای خطوط راه‌ آهن داخل شهر است

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۹:۴۲:۵۵
کد خبر: ۷۰۴۷۶۴
شهرداری قم مخالف احیای خطوط راه‌ آهن داخل شهر است
شهردار قم گفت: ریل های راه آهن متروکه باید از سطح شهر جمع آوری شود و این نهاد با احیای خطوط راه‌ آهن داخل شهر مخالف است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد گفت: باید فضای سبز، مراکز متناسب فرهنگی و ورزشی جای ریل های راه آهن متروکه در قم را بگیرد.

وی ادامه داد: شهرداری قم با دیوارکشی حریم راه‌آهن مخالف است، بسیاری از خطوط راه‌آهن در سطح شهر عملا تیکه تیکه شده و هیچ‌گونه استفاده خاصی ندارد و شهرداری مخالف احیای آن‌ها است، اما متاسفانه برخی نهادها به بهانه‌های مختلف سعی در عدم جمع‌آوری آن ها دارند.

وی در ادامه با اشاره به اولویت‌های شهرداری قم در سال 97 اظهار داشت: تکمیل و اتمام طرح های نیمه ‌کاره، اولویت نخست شهرداری قم در حوزه فعالیت‌های عمرانی و ترافیکی است و و در این ‌بین هیچ ‌گونه تفاوتی بین هسته مرکزی شهر با مناطق حاشیه‌ای و غیره وجود ندارد.

وی همچنین با تاکید بر برخی مشکلات ترافیکی شهر قم، افزود: در مساله ترافیک علاوه بر معضلات سخت‌افزاری برخی مشکلات نرم‌افزاری نیز دامن شهر را گرفته است، برای کاهش مشکلات موجود در حوزه نرم‌افزار تا پایان سال جاری تعداد دوربین‌های هوشمند شهری به 200 دستگاه دوربین افزایش پیداکرده و خط‌ کشی معابر، اصلاح و ترمیم آسفالت نیز در سطح شهر گسترش پیدا خواهد کرد.

سقائیان نژاد با تاکید بر تجهیز و بهبود وضعیت حمل ‌و نقل عمومی شهر قم ادامه داد: در سال 97، چندین دستگاه اتوبوس جدید و مدرن خریداری می شود و در اختیار ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهر قم قرار می‌گیرد، همچنین در طرح تفصیلی شهر قم 18 بند مشکل‌دار وجود دارد که باید اصلاح شود.

طرح تفصیلی، عبارت از طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن ها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت های مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می شود و نقشه ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می گردد.

وی اهمیت ایجاد زیرساخت در رونق گردشگری را نیز مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: برای رونق گردشگری در شهر قم باید زیرساخت‌های لازم در درجه نخست ایجاد شود که تاکنون متاسفانه این قبیل زیرساخت‌ها ایجاد نشده و فرهنگ ‌سازی، قدم دوم درزمینه رونق گردشگری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز