معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم مطرح کرد

کاهش زمان صدور مجوز سرمایه گذاری در استان قم

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۹:۴۸:۵۴
کد خبر: ۷۰۴۷۷۴
کاهش زمان صدور مجوز سرمایه گذاری در استان قم
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: مصوب کردیم که روند صدور مجوز سرمایه گذاری در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قم حداکثر دو ماه طول بکشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهرداد غضنفری در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ویژگی‌های مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قم اظهار کرد: این مرکز مرجع تمام امور مربوط به سرمایه گذاری در استان است و ایجاد آن در قم یک کار ریشه ای بود.

وی ادامه داد: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قم در سال گذشته بیشتر به بحث سرمایه گذاری خارجی می‌پرداخت و سرمایه گذاری داخلی بیشتر از طریق استانداری قم و دستگاه‌های اجرایی پیگیر می‌شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: باید بسته‌های قائل ارائه در خصوص ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان قم تدوین شود.

غضنفری با اشاره به طولانی بودن روند صدور مجوز در استان قم اظهار کرد: در گذشته این روند حتی تا یک سال طول می‌کشید، اما مصوب کردیم که این روند در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قم حداکثر دو ماه طول بکشد، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در این مرکز باید اختیارات لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان سرمایه گذاری خارجی در کشور مرجع رسیدگی به طرح‌های سرمایه گذاری خارجی است و طرح‌هایی که توسط این سازمان مورد تصویب قرار می‌گیرد، در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: براساس آمار میزان سرمایه گذاری خارجی در استان در شان این استان نیست، با وجود ظرفیت‌های بسیاری که در قم وجود دارد.

غضنفری در پایان فعالیت هدفمند مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قم را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر دستگاهی در زمینه سرمایه گذاری خارجی کوتاهی کرد، باید به استانداری منعکس شود.

 

نظر شما