برپایی بیش از ۱۵۰ ایستگاه صلواتی در جشن‌های نیمه شعبان

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۹:۵۱:۵۱
کد خبر: ۷۰۴۷۸۱
معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران از برپایی بیش از 150 ایستگاه صلواتی در جشن‌های نیمه شعبان در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد حاجی‌زاده  در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با بیان اینکه ما دست تمام خدمت‌گذاران شورا و شهرداری را می‌بوسیم اظهار کرد: یکی از مدیرانی که از شرایط معنوی و مذهبی شهر قم به خوبی استفاده می‌کند دکتر سقائیان‌نژاد است.

وی با اشاره به روند خدمات رسانی شهرداری در ایام نیمه شعبان گفت: معاونین و مدیران شهرداری تا ساعات نیمه شب در جمکران در حال پیگیری امور مرتبط با رفاه زائرین و مسافرین بودند و این جای شکرگذاری دارد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: تولیت مسجد مقدس جمکران هم تاکید کردند که ما قدردان زحمات مدیران شهرداری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ما سال‌ها با مشکلاتی که در شهر در ایام نیمه شعبان وجود داشت با زائری خسته و عصبانی در مقابل درب‌های مسجد مقدس جمکران روبه‌رو بودیم خاطرنشان کرد: سال‌ها عنوان می‌شود که چندین هکتار وسعت پارکسوارها است اما کسی نمی‌داند که چه کارهایی صورت می‌گیرد تا زمین‌های مردم چند روز در اختیار شهر باشد تا مردم بتوانند رفاه داشته باشند.

حاجی‌زاده تصریح کرد: هر سال 200 هکتار پارکینگ برای مردم در محدوده جمکران آماده می‌شود که کار بسیار سختی بوده و جای تقدیر داشته است.

وی اضافه کرد: امسال از پنج نقطه شهر 162 اتوبوس به صورت رایگان مردم را به جمکران منتقل کردند و آمار داده شده که 200 هزار نفر از این ناوگان استفاده کرده‌اند در حالی که شهرداری هزینه‌های زیادی برای این کار پرداخت کرده است در عین اینکه این کار از افزایش خودروها در محدوده جمکران جلوگیری کرده است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه چند سال بود که بسیج در پارکینگ‌ها همکاری نمی‌کرد و امسال مشارکتی صورت گرفت تا بسیج عهده‌دار پارکینگ‌ها شود گفت: این کار ضمن اینکه امنیت مردم را تامین می‌کند، راهنمایی زائر و تامین نظم عمومی را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تشکل‌های مردمی خاطرنشان کرد: سه سال قبل با پنج ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم به مردم خدمت‌رسانی می‌شد اما طی این سال‌ها اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است؛ هرکس بخواهد مجوز ایستگاه صلواتی بگیرد باید از پنج دستگاه مجوز بگیرد و دو سال است که با کمک شهرداری، ایستگاه ارائه مجوز در جمکران مستقر می‌شود و مردم بسیار استقبال کرده‌اند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: با همکاری تشکل‌ جشن‌های مردمی نیمه شعبان امسال بیش از 150 ایستگاه صلواتی در شهر برپا شد و شاهد خدمت‌رسانی شایسته به مردم بودیم.

وی با تاکید بر اینکه 4 هزار خادم توسط این تشکل برای خدمت‌رسانی به مردم در نیمه شعبان فعال شدند و 750 هزار پرس غذا بین زائرین توزیع شده است اضافه کرد: اگر مردم وارد صحنه شدند هم خدمات بهتری ارائه خواهد شد هم باری از دوش دستگاه‌های دولتی برداشته می‌شود.

حاجی‌زاده اظهار کرد: در گذشته آستان حضرت معصومه و جمکران به نهادهای دولتی اجازه نمی‌دادند که وارد محدوده آنها شوند اما چند سال است که ما کمک دولت و شهرداری می‌کنیم تا به مردم خدمات بدهند.

وی با تاکید بر اینکه 20 ایستگاه صلواتی از کشورهای خارجی و 35 ایستگاه‌ صلواتی از شهرهای دیگر در قم برپا شد گفت: اگر شهرداری کمک نمی‌کرد شاهد توسعه خدمات مردمی در ایام نیمه شعبان نبودیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز