دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر داد

اعزام ۱۲۳ مفسر قرآن به سراسر کشور/لزوم جریان‌سازی محوریت قرآن در امور تبلیغی

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۱۰:۰۳:۱۹
کد خبر: ۷۰۶۱۴۶
اعزام ۱۲۳ مفسر قرآن به سراسر کشور/لزوم جریان‌سازی محوریت قرآن در امور تبلیغی
دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در سال نخست اعزام مفسر قرآن، 30 مفسر به استان‌های مختلف اعزام شدند گفت: با توجه به درخواست‌های استان‌های مختلف این تعداد افزایش پیدا کرد و امسال بیش از 123 مفسر قرآن به سراسر کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گردهمایی اساتید تفسیر قرآن که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به وضعیت اعزام مبلغان و مفسران قرآن به نقاط مختلف کشور و جهان اظهار کرد: اعزام مفسر به سراسر کشور 5 سال است که آغاز شده؛ سال نخست این برنامه با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفت و در سال‌های بعد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی این کار را انجام دادیم.

دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در سال نخست 30 مفسر به استان‌های مختلف اعزام شدند افزود: با توجه به درخواست‌های استان‌های مختلف این تعداد افزایش پیدا کرد و امروز بیش از 123 مفسر قرآن به سراسر کشور اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در ابتدا مراکز استان مد نظر برنامه‌های اعزام بودند افزود: در ادامه برنامه شهرهای دوم و سومی در استان‌های مختلف مشخص شدند تا مفسران اعزام شوند.

بنیادی با تاکید بر اینکه امسال 20 مفسر قرآن به خارج از کشور اعزام می‌شوند اظهار کرد: سازمان ارتباطات در این امر همکاری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اعزام مفسر قرآن جریان‌سازی در بحث تبلیغ با محوریت قرآن است تصریح کرد: افراد اعزام‌شده از سوی مجمع عالی تفسیر و سازمان تبلیغات دیگر کفاف تقاضای کشوری را نمی‌دهد و روز به روز شاهد افزایش درخواست‌ها برای اعزام هستیم.

دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از مسوولان سازمان تبلیغات مطرح کردند که 53 هزار مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شوند اما وزن کار مفسران بیشتر از این افراد است.

وی با اشاره به هماهنگی با نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها برای فعالیت مفسران در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در مجامعی مثل پادگان‌ها همکاری خواهیم داشت تا برنامه‌ها برای آنها نیز ارائه شود.

بنیادی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و اقدامات رسانه‌ای در کار تبلیغ تفسیر قرآن بیان کرد: با رسانه ملی هماهنگی شده تا برنامه‌هایی آماده شده و در شبکه‌های مختلف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی با تاکید بر ضرورت جریان‌سازی محوریت قرآن در ماه رمضان بیان کرد: این سنت از گذشته وجود داشته ولی امروز شدت پیدا کرده است؛ براساس آمار که کسب کرده‌ایم برنامه‌های تفسیری چندین برابر جذابیت بیشتر نسبت به برنامه‌های دیگر داشته‌اند.

 

نظر شما