کسب عنوان «ناشر نمونه سال» توسط ۵ ناشر قمی در نمایشگاه کتاب تهران

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۸:۲۴:۱۵
کد خبر: ۷۰۶۹۰۹
کسب عنوان «ناشر نمونه سال» توسط ۵ ناشر قمی در نمایشگاه کتاب تهران
مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران قم گفت: ۵ ناشر از قم در نمایشگاه کتاب تهران توانستند به عنوان ناشران نمونه سال انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محمود حسینی با اشاره به برگزاری سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران، به حضور ۳۰۵ ناشر از قم در این نمایشگاه گفت: این تعداد ناشر در قالب ۲۳۵ غرفه در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد ناشر ۱۸ هزار عنوان کتاب را در نمایشگاه عرضه کردند افزود: کتاب های حوزه دین بیشترین تعداد را داشت و کتاب های حوزه دفاع مقدس،کودک و نوجوان و عمومی هم در جایگاه های بعدی قرار داشتند.

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران قم به دستاورهای قم در این نمایشگاه اشاره و ابراز کرد: در این دوره از نمایشگاه انتشارات حدیث نینوا به عنوان غرفه برتر شناخته شد.

وی با اشاره به اینکه ۵ ناشر هم به عنوان نمونه سال  انتخاب شده اند گفت:  انتشارات شهید کاظمی در حوزه دفاع مقدس، انتشارات براق و کتابک در حوزه کودک و نوجوان و انتشارات جمکران و کتابستان در حوزه عمومی به عنوان ناشران نمونه سال انتخاب شدند.

حسینی به استقبال مردم از نمایشگاه کتاب هم اشاره و ابراز داشت: ناشران خوب فروش خوبی را تجربه کردند و حتی برخی از غرفه ها برای تامین مجدد برخی کتابها با مشکل مواجه شدند.

وی همچنین به وضعیت کنونی کاغذ اشاره و گفتک گرچه برای کاغذ یارانه پرداخت میشود اما این رقم نمیتواند بر روی قیمت کاغذ تاثیرچندانی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران قم به واردات کاغذ این تعاونی اشاره و گفت: بار کاغذ این اتحادیه نزدیک به دوماه است که در گمرگ درگیر بروکراسی های اداری شده و هنوز ترخیص نشده است.

نظر شما