آیت الله فاضل لنکرانی:

توجه به قرآن در دوران کنونی کمرنگ شده است

۱۳۹۷/۰۲/۲۸ - ۱۳:۰۶:۳۲
کد خبر: ۷۰۸۵۱۸
توجه به قرآن در دوران کنونی کمرنگ شده است
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه توجه به قرآن در دوران کنونی کمرنگ شده است، اظهار داشت:قرائت قرآن بدون تصدیق آن بی فایده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در جمع طلاب و فضلا و اساتید  گفت: قرآن دارای آیات واضحه بوده و خصوصیت آنها هدایت است. قرآن کریم سراسر هدایت است اما هر آیه ای دارای هدایت و نور و فرقان خاص است. هر آیه ای فارق بین حق و باطل است.

وی افزود: خداوند متعال ابواب نورانی قرآن را در ماه مبارک رمضان برای مردم می گشاید. کسانی که بیمار هستند از خداوند متعال بخواهند سلامتی را به آنها بدهد تا بتوانند روزه بگیرند.

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: کسانی که موفق به روزه نمی شوند در ضیافت الهی وارد هستند و هر که عذر دارد شامل این ضیافت است. ما نباید کاری کنیم که این ضیافت برای ما خراب شود بلکه این ماه را باید حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: اگر ماه رمضان سالم بماند و آن را با آلودگی و گناه و مسائل شیطانی خراب نکنیم، خداوند تضمین کرده که آن سال برای ما سالم باقی بماند. این ماه مانند سایر ماه ها نیست و باید آن را سالم تحویل گرفته و سالم تحویل دهیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ماه رسیدن به همه خوبی ها را ماه رمضان توصیف کرد و ادامه داد: هیچ زمانی جز ماه رمضان وجود ندارد که انسان در آن به همه خوبی ها برسد. انسان باید خود را نزدیک خدا بداند و با پروردگار رابطه برقرار کند و از معبود بخواهد که هیچگاه خود را از ما دور نکند.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه قضا و قدر الهی برای ما آشنا نیست، گفت: امور عالم آنقدر دقیق است که حتی صحبت کردن و گوش فرادادن نیز یک نتیجه ای از سوی خدا دارد که در چارچوب قضای الهی است. همه امور در سلسله علل است و حتی یک نگاه نیز می تواند گرفتاری برای انسان به همراه داشته باشد.

وی تأکید کرد که قضا و قدر الهی بدین معناست که همه چیز عالم در سلسله علل برای معلولاتی است و بر این اساس انسان یک کار را به اختیار انجام داده است و خداوند نیز بر این عمل ترتیب اثر می دهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان ساخت: بهترین فنا و بقا در موالات اهل بیت (ع) است و هر که ولایت ائمه معصومان(ع) ندارد، بقا و فنا ندارد و هیچی نیست. متاسفانه در زمان ما قرآن توسط عموم مردم کنار گذاشته شده است و ممکن است آن را قرائت کنند اما تصدیق قرآن لازم است.

وی با تأکید بر اینکه باید هر آنچه خدا می گوید عمل کنیم، افزود: وقتی به کسی می گویند در قرآن بر لزوم حجاب آمده است باید به آن عمل کند اما اگر به تعبیرات شیطانی و توجیهات غیرصحیح روی آورد قرآن را تصدیق نکرده است حتی اگر معمم باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: شادی مساله بسیار خوبی است اما باید به وقت انجام گیرد و اینکه بگوییم جامعه باید در خنده باشد، اقدام درستی نیست و با فرهنگ اسلامی سازگاری ندارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان داشت: ما باید به همه وعده های الهی باید ایمان داشته باشیم، به وعده هایی که می دهیم وفاداری بمانیم، به هر آنچه خدا مقدر کرده است رضایت داشته باشیم، در دنیا زاهد باشیم و البته بدانیم که زهد به معنای عدم تعلق به دنیا است و نباید زهد را غلط معنا کنیم .

وی افزود: هر چه در دنیا با ذکر خدا مانوس شویم مرگ و پس از مرگ برای ما راحت می شود زیرا اگر کسی را زیاد صدا بزنیم با او احساس تقارب می کنیم و بر این اساس هر اندازه که خدا را صدا بزنیم به او نزدیک می شویم و ثمره آن را در هنگام مرگ احساس خواهیم کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: خدا در هر زمانی میان بندگان خود مصطفی دارد و ما باید به این مقام برسیم که مصطفای خدا باشیم. ماه رمضان سالم، ماهی است که بتواند ما را تربیت و تذهیب کند.

نظر شما