مدیرکل کمیته امداد استان قم مطرح کرد

کمک ۳۸ میلیارد تومانی مردم قم به کمیته امداد

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۱۲:۳۶:۳۰
کد خبر: ۷۰۸۷۸۰
کمک ۳۸ میلیارد تومانی مردم قم به کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: مردم استان همیشه در کنار این نهاد بودند و سال گذشته 38 میلیارد و 200 میلیون تومان به کمیته امداد استان قم کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، اکبر میرشکار در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به افراد زیرپوشش کمیته امداد در استان قم اظهار کرد: در اسفندماه سال گذشته 20 هزار و 703 خانوار زیرپوشش این کمیته در استان قم بودند و 15 هزار و 600 خانوار در استان معیشت بگیر کمیته امداد هستند و بقیه از خدمات موردی این نهاد بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: بنای کمیته امداد این نیست که همه مددجویان مادام العمر از این نهاد کمک بگیرند، رویکرد توانمندسازی را در کمیته امداد استان قم دنبال می‌کنیم و سعی داریم که خانوارهای مددجو این کمیته را از چرخه فقر خارج کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: امسال سهمیه این کمیته برای پرداخت کمک معیشت در استان قم، 16 هزار و 301 خانوار است و در سال جاری پذیرش 800 خانوار جدید را در کمیته امداد استان در دستور کار داریم.

میرشکار با اشاره به وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان قم اظهار کرد: 14 هزار و 106 زن سرپرست خانوار در استان، مددجوی کمیته امداد هستند و 96 درصد از مددجویان کمیته امداد استان قم در مناطق شهری زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: هزار و 824 یتیم در استان قم زیرپوشش کمیته امداد هستند که این ایتام 19 هزار حامی دارند، بالاترین سرانه پرداخت طرح اکرم ایتام در کشور در استان قم است و هر یتیم در این استان 347 هزار تومان از حامیان ماهیانه دریافت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه چهار هزار دانش آموز و 683 دانشجو در استان قم زیرپوشش کمیته امداد هستند افزود: 2.7 درصد جمعیت استان زیرپوشش کمیته امداد هستند، در حالی که این درصد در کشور به صورت میانگین 6 درصد است، همچنین 1.9 درصد مردم استان قم از کمیته امداد کمک معیشتی می‌گیرند.

میرشکار با اشاره به تعداد مددکاران کمیته امداد استان قم اظهار کرد: 50 مددکار در این کمیته داریم که هر مددکار به بیش از 300 پرونده رسیدگی می کند، البته تعداد این پرونده‌ها برای مددکاران مرتبط با سالمندان به 200 پرونده می‌رسد.

وی ادامه داد: رویکرد توانمندسازی در کمیته امداد استان قم سرعت خوبی گرفته است و هیچ خانواری را بی دلیل در این کمیته از چرخه حمایت خارج نمی‌کنیم، در شهریورماه 1395، 17 هزار و 863 خانوار زیرپوشش کمیته امداد بودند و اکنون تعداد این خانوارها به بیش از 15 هزار خانوار رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: مردم استان همیشه در کنار این نهاد بودند و سال گذشته 38 میلیارد و 200 میلیون تومان به کمیته امداد استان قم کمک کردند، میزان کمک‌های مردمی در سال گذشته به این نهاد نسبت به سال پیش از آن، 21 درصد افزایش پیدا کرد.

میرشکار با اشاره به کمک‌های مردمی به کمیته امداد استان قم اظهار کرد: 72 درصد از این کمک‌ها در سال گذشته به صورت نقدی بود و استان قم در این زمینه رتبه نخست را در کشور دارد، کمک‌های غیرنقدی به کمیته امداد در استان شامل کالاهایی همچون کولر، کفش و پارچه بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته 133 مسکن برای مددجویان کمیته امداد در استان قم خریداری شد که نسبت به سال پیش از آن، 61 درصد رشد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز