هیچ مورد مسمومیت با قارچ در قم مشاهده نشده است

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۳:۴۵:۱۰
کد خبر: ۷۰۹۲۲۰
هیچ مورد مسمومیت با قارچ در قم مشاهده نشده است
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان قم گفت: تاکنون هیچ موردی از مسمومیت با قارچ در استان قم مشاهده نشده اما انتظار است که همشهریان نهایت دقت را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر بهاره زارع با اشاره به گسترش مسمومیت با قارچ در کشور گفت: تاکنون هیچ موردی در این خصوص در استان قم مشاهده و گزارش نشده است.

وی بیان داشت: مرکز بهداشت استان قم با نهایت دقت و حساسیت این موضوع را رصد می کند اما موضوع اصلی خود مردم هستند که نباید به قارچ های خود روی دست زده و از مراکز قابل اعتماد قارچ تهیه کنند.

شایان ذکر است، 722 نفر در کشور بر اثر مسمومیت با قارچ، به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند که 190 نفر از آنها بستری و 523 نفر ترخیص شده و9 نفر فوت کرده اند.

بیشترین میزان مراجعه بیماران مسموم با قارچ مربوط به استان های کرمانشاه با 293، لرستان با 154 و کردستان با 101 مسموم بوده است.

طبق نظر کارشناسان، مردم از مصرف قارچ های فله غیر بسته بندی و غیر پرورشی خودداری کنند و باید بدانیم که مصرف و حتی لمس قارچ های سمی کوهپایه ای یا کوهستانی ممکن است مسمومیت ایجاد کند.

دبیر انجمن سم شناسی و مسمومیت های ایران نیز در این خصوص گفت: سم قارچ ها، با پخته شدن از بین نمی رود و تشخیص قارچ سمی و خوراکی به آسانی میسر نیست.

 

نظر شما