هشدار استاندار قم:

چاه‌های غیر مجاز مسدود شود

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۱۰:۰۳:۰۸
کد خبر: ۷۰۹۸۵۶
چاه‌های غیر مجاز مسدود شود
استاندار قم گفت: در مواجهه با بحران و تنش آبی در قم باید چاههای غیر مجاز هر چه زودتر مسدود شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی  در شانزدهمین جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استانداری قم با اشاره به ضرورت پیگیری مشکلات تولید عنوان کرد: از بخش خصوصی انتظار می رود با انگیزه جدی و قوی تری روند تولید را پیگیری کنند.

استاندار قم افزود: دولت ها نیز به نوعی وظایفی در قبال حضور بخش خصوصی دارد و در رفع موانع نیز همکاری می کند اما اگر انگیزه پیگیری از بخش خصوصی سلب شود و تنها با مکاتبه پیگیر مسائل باشند متضرر می شوند.

وی تصریح کرد: در صورتی که بخش خصوصی در میدان تولید با مانعی مواجه می شوند، بخش دولتی نیز باید وارد شود و مطالبات را دنبال کند.

صادقی در ادامه پیرامون بحران آب اظهار کرد: مشکل آب در کشور بسیار جدی است به خصوص در قم که شرایط ویژه تری را پیش رو داریم و در تنش جدی آبی قرار گرفته ایم.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ملی حاکم به موضوع سازگاری با کم آبی در شورای عالی و کارگروه ملی که همه ذی نفع ها و ذی ربط ها حضور دارند مطرح می باشد.

استاندار قم بیان کرد: این سیاست گذاری می تواند با این نگاه موفق تر از گذشته باشد اخیرا نیز کارگروههای استانی شکل گرفته و مباحث خوبی در رابطه با مدیریت آب مطرح شده است.

وی عنوان کرد: هم گرایی اهمیت زیادی دارد همه به این نتیجه رسیده ایم که نسبت به موضوع آب جدی باشیم و موضوعات بخشی را کنار بگذاریم و مسائل کلان و ملی را در نظر بگیریم.

صادقی گفت: باید چالش کم آبی در کمیته های تخصصی بحث و گفت و گو شود و با استفاده از حضور مسئولان و صاحب نظران مشکل به خوبی رفع گردد.

وی افزود: در مواجهه با بحران و تنش آبی در قم باید چاههای غیر مجاز هر چه زودتر مسدود شود که این امر می تواند راهگشای بخشی از دغدغه ها باشد.

استاندار قم در مورد مشکلات تولید در قم نیز یادآور شد: یکی از ظرفیت های مهم در تولید، دامداری ها هستند، قرار شد  دامداران در قالب تعاونی ها طرحی را برای رفع مشکلات ارائه کنند.

وی عنوان کرد: در رابطه با آنفلوآنزا در قم نیز از اقدامات انجام شده تشکر می کنم اما مواجهه با آنفلوآنزا تنها از عهده حاکمیت برنمی آید.

صادقی تصریح کرد: مرغداران و تعاونی ها و دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و همچنین دامپزشکی که متولی اصلی است باید برای قرنطینه و مصون سازی چاره اندیشی کنند.

وی خاطرنشان کرد: تجربیات گذشته می گوید امسال با آسیب شناسی و ارائه طرح ها باید مشکلات را رفع کنیم و اگر موانعی وجود دارد با جدیت آن را در سطح استان و ملی دنبال نمائیم.

استاندار قم گفت: آنچه موجب می گردد جلسات فعال تر گردد این است که مسئولان در بخش خصوصی به ویژه در اتاق بازرگانی انگیزه ها را تقویت کنند تا کارها با کارشناسی و چکش کاری به خوبی آسیب شناسی و ریشه یابی شود و در نهایت بتوانیم مصوبات را عملیاتی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز